Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 25.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása

"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát. - Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta lehetőségekkel. A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel. Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak egyik, bár jelentős állomásának tekintik. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Interjú Kállay Kristóffal

"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből. - Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen rokonságban van - volt - vele? - Nagyapán volt. - Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel - segített a név, vagy pedig ártott? - Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a név. - Milyen nagy a kerület? - 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki választóképes. - Hogyan oszlanak meg a helységekben? - Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya. - Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt? - Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk, hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."

,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)

1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.

Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a
közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával
meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es
autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten
a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb
közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési
előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén
elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat
nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges
egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben
megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között
rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel,
ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű
személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza-
és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a
közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a
személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy
éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még
mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk.

    A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral
felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell
azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export
hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség
például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az
emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)


1989. szeptember 2., szombat 15:27


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD