|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Az MSZMP kecskeméti reformköre felhívása (1. rész) (OS)
|
1989. augusztus 13., vasárnap - Az áprilisi kecskeméti és a májusi szegedi reformtanácskozások szerencsés találkozását teremtették meg az alkotó reformértelmiségnek és az MSZMP alulról szerveződő mozgalmának. A reformmozgalom szellemi muníciót merit a reformgondolkodóktól és műhelyektől. A reformértelmiség pedig főleg ezen elközelezett aktiva révén igazolhatja vissza nézeteit, elképzeléseit. Kölcsönös érdek tehát, hogy ez a kapcsolat az MSZMP kongreszusi felkészülése időszakában erősödjön. A reformkörök szegedi tanácskozásán úgy foglaltak állást a kongresszus összehívásáról, hogy a küldöttválasztás platformok alapján történjen. A Központi Bizottság azokat a dokumentumokat, amelyek egy valódi platformok szerinti küldöttválasztáshoz alapot nyújtanak, még nem adta közre. Értesüléseink szerint a szándékok ellenére számos helyen továbbra sem kapnak teret kellően a reformelkötelezett MSZMP-tagok, így a küldöttjelöltségig sem jutnak el. Másutt, a régi beidegződések szerint igyekeztek gyorsan túlesni a jelöléseken. Ez az előkészítés aggodalommal tölt el bennünket a kongresszus sikerét illetően is. Ezért a kecskeméti reformkör felhívással fordul az országos reformköri tanácskozás előkészítő bizottságához és a reformkörökhöz, reformelkötelezett pártszervezetekhez: A reform platformok markáns képviselete jegyében kezdeményezzük, hogy az MSZMP reformkörei és a pártszervezetek - figyelembe véve az eddigi szabályokat - javasolják a Központi Bizottságnak, illetve a kongresszusnak a reformműhelyek kiemelkedő képviselőinek küldötté jelölését a következők szerint: az előkészítő bizottság indítson aláírásgyűjtést - a reformkörök közreműködésével - legalább hatszáz fő MSZMP-tag támogatásának elnyerésére. Az aláírásgyűjtés eredményét az országos reformköri tanácskozás, mint platformszervező fórum erősítené meg. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 15:58
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|