Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 25.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása

"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát. - Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta lehetőségekkel. A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel. Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak egyik, bár jelentős állomásának tekintik. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Interjú Kállay Kristóffal

"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből. - Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen rokonságban van - volt - vele? - Nagyapán volt. - Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel - segített a név, vagy pedig ártott? - Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a név. - Milyen nagy a kerület? - 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki választóképes. - Hogyan oszlanak meg a helységekben? - Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya. - Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt? - Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk, hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."

Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (1. rész)

1989. július 9. vasárnap (tud) - Rekkenő hőségben került sor a
magyar pályaautó bajnokság harmadik futamára a Hungaroringen,
amelyet a Hungária Biztosító Kupáért futottak. Az I-es divizióban
megismétlődött a szombati sorrend, hiszen Bense István győzött
Károly Balázs előtt, aki nagy küzdelemben szerezte meg a harmadik
helyet Balázs Gábortól.

    A II. divizióban egy pillanatig sem lehetett kétséges, hogy a
Spa-i 24 órás versenyre készülő Cserkuti József győz. Őt szorosan
követte klub- és márkatársa, az ugyancsak BMW M3-ast vezető Szász
László. A III. divizió rajtja után sajnálatos események történtek,
mert a Formula Fordot vezető Richter Ernő és a tavalyi magyar bajnok
Szigetvári Mátyás összezárt a második sorból rajtoló Móczár Péter
előtt. A rutinosabb Szigetvári Mátyás idejében észbekapott, jobbra
rántotta a kormányt, és nem ért hozzá a kétüléses, Móczár Péter
vezette BMW-hez. Nem így Richter Ernő, aki az ütközés után fölrepült
a levegőbe, és jónéhány szaltó után a box betonfaláról pattant
vissza az út közepére. Csodával határos módon csak Richter Ernő
sérült meg, három öltéssel varrták össze a sebét, ám ami ezután
következett, az a magyar autósport szégyenfoltja. Kovács Sándor a
depóba beálló Móczár Pétert egy gumiabronccsal próbálta kiütni az
autójából, majd szabályos ökölpárbaj kezdődött, amelyben nem lehet
tudni, hogy milyen alapon, több önmagát szakértőnek és menedzsernek
valló néző is beavatkozott. Mivel a Hungaroringen osztrák bajnoki
futamot is bonyolítottak vasárnap, mindez mintegy 200 osztrák autós
szeme láttára történt, így bizony szegénységi bizonyítvány a magyar
autósportról.

    A kínos incidens után azért az osztrák túraautó bajnoki futamot
is lebonyolították, amelyet az egykori olimpiai bajnok síző Franz
Klammer nyerte. Óriási és kellemes meglepetés volt, hogy Cserkuti
József, annak ellenére, hogy kétszer is leállt a kocsija, remek
autózással a második helyen végzett. (folyt.köv.)


1989. július 9., vasárnap 19:20


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (2. rész)

Eredmények:

I. divizió:
1. Bense István (Lada) 22:45.03 p
2. Károly Balázs (Lada) 22:47.65

    II. divizió:
1. Cserkuti József (BMW M3) 19:59.01 p
2. Szász László (BMW M3) 19:59.67

    III. divizió:
1. Kövesdán András (BMW 325) 20:34.5 p

    osztrák túraautó bajnoki futam:
1. Franz Klammer (Mercedes 190) 25:55.99 p
2. Cserkuti József (BMW M3) 26:09.28
3. Szász László (BMW M3) 26:11.24
+++


1989. július 9., vasárnap 19:22


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD