Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 25.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása

"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát. - Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta lehetőségekkel. A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel. Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak egyik, bár jelentős állomásának tekintik. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Interjú Kállay Kristóffal

"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből. - Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen rokonságban van - volt - vele? - Nagyapán volt. - Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel - segített a név, vagy pedig ártott? - Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a név. - Milyen nagy a kerület? - 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki választóképes. - Hogyan oszlanak meg a helységekben? - Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya. - Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt? - Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk, hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."

Nyílt levél Derzsi András miniszternek (1. rész) (OS)

1989. május 12., péntek - Tisztelt Miniszter Elvtárs
Mezőkövesd
Város Tanácsa állást foglalt a 3. sz. főközlekedési út mezőkövesdi
elkerülő szakaszának építéséről. Városunk országgyűlési képviselője
- dr. Ladányi József - interpellációt intézett Önhöz a 3. sz.
főközlekedési út Mezőkövesd várost elkerülő szakaszának építése
ügyében. Ön az Országgyűlés előtt azt a választ adta, hogy az
elkerülő szakasz megépítésére a pénzügyi forrás rendelkezésére áll,
és az építést csak a lakossági fellebbezés akadályozza.

    Mezőkövesd város lakossága képviseletében alulírott szervezetek
- a válasz szó szerinti értelmezése alapján - egyetértésünket adjuk
ahhoz, hogy a közlekedési főhatóság által szakmailag véleményezett
hatályos városrendezési tervnek megfelelő, a várost teljes egészében
elkerülő útszakasz megépítésre kerüljön.

    Miniszter Elvtárs
A sajtóban és rádióban elhangzott válasza
félreértésre adott okot és zavart keltett a város lakosságában,
mivel a leírtakkal ellentétben - ismereteink szerint - nem a teljes
elkerülő szakasz megépítésére van biztosítva pénzügyi fedezet, hanem
egy átmeneti, ideiglenes megoldásra, mely közlekedési,
környezetvédelmi szempontból sem ad elfogadható megoldást.

    A Közlekedési Főfelügyelet által elrendelt hatástanulmány
időközben elkészült, mely egyértelműen igazolja, hogy sem
zajvédelmi, sem emissziós és közlekedésbiztonsági szempontból nem
jelent megoldást a javasolt szakaszolás. A teljes elkerülő szakasz
megépítését indokolja az 1989. évi forgaloszámlálási adat is, mely
szerint már 19414 jármű napi forgalma terheli az átkelési szakaszt,
mely több mint 60 százalékkal haladja meg az út teljesítőképességét.

    Mérlegelni kell azt is, hogy gyakorlatilag az egész megye,
Kelet-Magyarország és a Csehszlovákia felé irányuló növekvő
tranzitforgalom egészségkárosító - zaj, légszennyezéi -,
közlekedésbiztonsági gondja nehezedik a város lakosságára.

    A növekvő súlyos és halálos közlekedési baleseti statisztikai
adatok mellett, a szűk keresztmetszetű átkelési szakaszon haladó
veszélyes vegyi szállítmányok napi katasztrófaveszéllyel fenyegetik
a város lakosságát.

    A városi és a megyei tanács testületi határozataiban
foglaltaknak megfelelően a teljes elkerülő szakasz építésének 1989.
évi megkezdését és folyamatos kivitelezésének biztosítását
igényeljük. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 15:24


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD