|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Derzsi András miniszternek (1. rész) (OS)
|
1989. május 12., péntek - Tisztelt Miniszter Elvtárs Mezőkövesd Város Tanácsa állást foglalt a 3. sz. főközlekedési út mezőkövesdi elkerülő szakaszának építéséről. Városunk országgyűlési képviselője - dr. Ladányi József - interpellációt intézett Önhöz a 3. sz. főközlekedési út Mezőkövesd várost elkerülő szakaszának építése ügyében. Ön az Országgyűlés előtt azt a választ adta, hogy az elkerülő szakasz megépítésére a pénzügyi forrás rendelkezésére áll, és az építést csak a lakossági fellebbezés akadályozza. Mezőkövesd város lakossága képviseletében alulírott szervezetek - a válasz szó szerinti értelmezése alapján - egyetértésünket adjuk ahhoz, hogy a közlekedési főhatóság által szakmailag véleményezett hatályos városrendezési tervnek megfelelő, a várost teljes egészében elkerülő útszakasz megépítésre kerüljön. Miniszter Elvtárs A sajtóban és rádióban elhangzott válasza félreértésre adott okot és zavart keltett a város lakosságában, mivel a leírtakkal ellentétben - ismereteink szerint - nem a teljes elkerülő szakasz megépítésére van biztosítva pénzügyi fedezet, hanem egy átmeneti, ideiglenes megoldásra, mely közlekedési, környezetvédelmi szempontból sem ad elfogadható megoldást. A Közlekedési Főfelügyelet által elrendelt hatástanulmány időközben elkészült, mely egyértelműen igazolja, hogy sem zajvédelmi, sem emissziós és közlekedésbiztonsági szempontból nem jelent megoldást a javasolt szakaszolás. A teljes elkerülő szakasz megépítését indokolja az 1989. évi forgaloszámlálási adat is, mely szerint már 19414 jármű napi forgalma terheli az átkelési szakaszt, mely több mint 60 százalékkal haladja meg az út teljesítőképességét. Mérlegelni kell azt is, hogy gyakorlatilag az egész megye, Kelet-Magyarország és a Csehszlovákia felé irányuló növekvő tranzitforgalom egészségkárosító - zaj, légszennyezéi -, közlekedésbiztonsági gondja nehezedik a város lakosságára. A növekvő súlyos és halálos közlekedési baleseti statisztikai adatok mellett, a szűk keresztmetszetű átkelési szakaszon haladó veszélyes vegyi szállítmányok napi katasztrófaveszéllyel fenyegetik a város lakosságát. A városi és a megyei tanács testületi határozataiban foglaltaknak megfelelően a teljes elkerülő szakasz építésének 1989. évi megkezdését és folyamatos kivitelezésének biztosítását igényeljük. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 15:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|