|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - harmadik nap (6. rész)
|
Karvalits Ferenc (Zala m., 1. vk.), az MSZMP Zala Megyei ---------------- Bizottságának első titkára a helyi közlekedésben bevezetett forgalmi juttatás és a helyközi autóbuszközlekedés adóztatása tárgyában interpellált. Elsősorban arra hívta fel a figyelmet, hogy a helyközi, illetve helyi személyszállítási feladatokat ellátó közlekedési vállalatok jó részét kedvezőtlenül érintik a szabályozók. A helyi járatú autóbuszvezetők egyharmada nem részesül a kedvezményekből, ezek csak az öt kiemelt nagyvárosban, illetve a fővárosban dolgozókat illetik meg. A támogatási rendszerben nem ismerik el a személyszállítási tevékenység közszolgáltatási jellegét. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter - a pénzügyminiszterrel egyeztetett - válaszában kifejtette, hogy egyelőre nincs mód a kedvezmények kiterjesztésére, a fővárosban és az öt kiemelt nagyvárosban az autóbuszvezetőknek fizetett forgalmi juttatás alapvetően munkaerő-megtartó jellegű. A miniszter elmondta, hogy a közlekedési kormányzat szándékában áll a kedvezmények kiterjesztése, ám az ország pénzügyi lehetőségei ennek egyelőre szűk határt szabnak. Mindenesetre kedvező jelenségnek tekinthető, hogy több helyi Volán Vállalat különböző formában és mértékben - saját erőből - igyekszik kárpótolni dolgozóit; munkaköri pótlékokat és forgalmi juttatást vezettek be. A miniszter helyt adott annak az észrevételnek, hogy a helyközi menetrend szerinti közlekedési vállalatok adóztatása ellentmondásos azok közszolgáltatói jellegével, de - mint mondotta - szűk körben - főként a gazdaságilag elmaradott térségekben - mód van a menetrend szerinti személyszállítási tevékenység támogatására: e vállalatok a beruházási költségek 20 százalékát leírhatják nyereségadó-alapjukból. Végül a miniszter - utalva a Minisztertanács legutóbb hozott határozatára - bejelentette, hogy ez év szeptember 30-áig az Országos Árhivatallal és a Pénzügyminisztériummal közösen felülvizsgálják a helyi és a helyközi közlekedés tarifális támogatási rendszerét. A képviselő - bízva a felülvizsgálat pozitív eredményeiben - elfogadta a miniszter által mondottakat. Az Országgyűlés 6 ellenszavazattal, 4 tartózkodás mellett tudomásul vette az interpellációra adott választ. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 11:37
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|