|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (1. rész)
|
1989. április 18., kedd - Az autópályadíj helyett Derzsi András miniszter elfogadhatóbb megoldásnak tartaná, ha egyforintos benzinár-emeléssel teremtenék meg az útfejlesztési alapot. A közlekedési, hírközlési és építésügyi tárca vezetője keddi kaposvári látogatása alkalmával fejtette ki álláspontját, amit csütörtökön a Minisztertanács ülésén is előterjeszt.
Ekként reagált a miniszter Somogy megye MSZMP- és tanácsi vezetőinek azon észrevételére, hogy az autópályadíj bevezetése a Balaton-part délkeleti térségében is türhetetlen állapotokat teremtene. Tovább növelné az üdülőövezet belső útjainak amúgy is tulzsúfolt forgalmát, növekednék a zajártalom és a környezetszennyezés, holott idegenforgalmi és egyéb okokból is e kellemetlenségek mérséklése a cél. Derzsi András nemcsak egyetértéséről biztosította vendéglátóit, hanem elmondta, hogy a Minisztérium komolyan mérlegeli, miként lehet a déli part közlekedési viszonyait javítani. A két lehetséges megoldás közül az M-7-es félpályás továbbépítése csaknem kétmilliárd forintba kerülne, míg a régi 7-es főközlekedési út négysávosra szélesítése mintegy kilencszázmillió forintból befejezhető. Bár az utóbbi hosszabb távon nem pótolhatja az autópályát - szükségessége viszont a majdani autópálya mellett is kétségtelen -, gazdasági megfontolásból ezt kellene előre sorolni. Az M-7-es továbbépítésének fedezetét nemcsak hazai forrásból gondolja előteremteni a Minisztérium. Mivel a balaton Nyugat-Európa számára is fontos üdülőterület, jó esély mutatkozik a külföldi tőke bevonására a közlekedés mellett az infrastruktúra és az idegenforgalom egyéb területein is. Ezt az esélyt tovább erősítheti a Bécs-Budapest világkiállítás, amelynek terveiből aligha lehet kihagyni a Balaton térségét. (folyt.)
1989. április 18., kedd 20:21
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (2.rész)
|
A megbeszélés során felvetődött a Balaton-parti építési tilalom ügye. Derzsi András határozott szándékként közölte, hogy az üdülőövezet zártkerti területein még az idén felülvizsgálják és megszüntetik az indokolatlan korlátozásokat. Egyetértett azzal, hogy határozott feltételekhez kötött, hosszú távon érvényes szabályokra van szükség, mert a gyakori módosítások lazítják az állampolgári fegyelmet. (MTI)
1989. április 18., kedd 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|