|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)
|
1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.
x x x A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi, fontossági sorrendben kell elvégezni. Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag, rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése, amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon. Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion. (folyt.köv.)
1989. február 15., szerda 17:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|