|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Országos Választási Bizottság elvi állásfoglalásai a helyi
" A lakosság számának megállapításánál - összhangban az ezzel
kapcsolatos jogszabállyal - az 1990. augusztus 1-jei adatokat kell
figyelembe venni. Vita esetén az adatokat az Országos
Népességnyilvántartó Szolgálat közli. A lakosok számának a
megállapításánál az adott településen állandó lakóhellyel rendelkező
személyeket kell figyelembe venni.
2. A választókerület választópolgárainak 1, illetve 3
százalékának megállapításánál mikori állapotot kell figyelembe
venni?
A választók nyilvántartása kifüggesztésekor tartalmazza a
választópolgárok számát is. A helyi választási bizottság az 1,
illetve 3 százalékot ehhez a számhoz viszonyítva állapítja meg.
3. Egy településen belül a polgármester lehet-e helyi
önkormányzati képviselő is?
Egy településen belül a polgármester és a helyi önkormányzati
képviselő lehet ugyanaz a személy, mivel sem az alkotmány, sem más
törvény összeférhetetlenséget, illetőleg ilyen tilalmat nem állapít
meg.
4. Lehet-e valaki valamely településen helyi önkormányzati
képviselő és egy másik településen polgármester?
Az egyik településen helyi önkormányzati képviselő, a másik
településen polgármester ugyanaz a személy nem lehet. Ennek oka az,
hogy a polgármester - tekintet nélkül arra, hogy megválasztották-e
képviselőnek - tagja a képviselőtestületnek. A törvény előírása
szerint ugyanaz a választópolgár nem lehet tagja két különböző
település képviselőtestületének.
"
SZER, Magyar híradó:
Olajprobléma
"Először: az év közepétől a Szovjetunió 30 százalékkal
csökkentette olajszállításait, így a hiányzó mennyiség legalább java
részét az olajpiacon kell megvenni, keményvalutáért és világpiaci
áron.
Másodszor: az iraki agresszió nyomán ugrásszerűen emelkedett -
éppen most - az olaj világpiaci ára. Pillanatnyilag hordónként 30
dollárba kerül.
Harmadszor: január elsejétől dollárelszámolásra kerül a
magyar-szovjet forgalom, ami azt jelenti, hogy a szovjet olajat is,
vagy annak legalábbis java részét keményvalutáért, világpiaci áron
kell majd megvenni, tehát január elseje után már nem lesz annyira
fontos, hogy Moszkva mennyi olajat hajlandó szállítani.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Kereskedelmi Szakszervezetek Szövetsége a privatizócióról -
tájékoztató (1. rész)
|
1990. augusztus 24., péntek - A Kereskedelmi Szakszervezetek
Szövetsége egyetért azzal, hogy a kereskedelem megérett a
változtatásra, ám messzemenően tiltakozik az előprivatizáció
tervezett módszere ellen - jelentették be a szövetség vezetői
pénteki sajtótájékoztatójukon, az állami kiskereskedelem, a
vendéglátóipar és a fogyasztási szolgáltatók vagyonának
privatizálásáról szóló törvény-javaslattal kapcsolatos
álláspontjukat ismertetve.
A kereskedelmi szakszervezetek vezetői elmondották: elsősorban azt kifogásolják, hogy a tervezett lépés diktátum jellegű, véleményük szerirnt az államigazgatás ismételten technokrata szemléletet tanúsított. Mert igaz ugyan, hogy az előterjesztések minden változata hozzáértéssel, részletesen foglalkozik a vagyonnal, az eladás körülményeivel, a technikai részletekkel, csak éppen a munkavállaló emberről feledkeztek meg.
A szakszervezetek úgy látják, hogy az állami tulajdon magántulajdonná alakítása nem lesz biztosíték a megígért magas fizetésekre sem.
A Kereskedelmi Szakszervezetek Szövetségéhez tartozó és a velük szolidaritást vállaló szakszervezetek a munkavállalók érdekében és védelmében tiltakoznak a törvénytervezet ellen, de nem a szükséges és az általuk is várt privatizáció ellen lépnek fel. Azt követelik, hogy a privatizáció ne szűküljön le a kereskedelem, a vendéglátás és a benzinkutak állami tulajdonlás alóli felszabadítására, azaz privatizáció legyen és ne csak előprivatizáció. Elvárják, hogy a kormány nagyobb körültekintést tanúsítson, ha olyan gazdasági elképzelést kényszerül végrehajtani, amely több tízezer munkavállaló sorsát egyszerre és kivédhetetlenül megváltoztatja. (folyt. köv.)
1990. augusztus 24., péntek 12:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|