Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 23.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Agrárszövetség közleménye

"... az Agrárszövetség önálló rehabilitációs- és földtörvény-tervezetet készít, mivel a kormánykoalíció földtörvény-tervezetét sem koncepciójában, sem pedig szakmai szempontból nem tartja elfogadhatónak. Mivel az SZDSZ, Fidesz, MSZP és az Agrárszövetség programjai ebben a fontos kérdésben majdnem azonosak, ezért az Agrárszövetség Országos Választmánya elképzelhetőnek tart ezen pártokkal a továbbiakban konkrét együttműködést is. "
SZER, Magyar híradó:

A privatizációs program

"Finoman fogalmazok: ez az eklektikus megközelítés a világos koncepció hiányát tükrözi. Nem válaszol két alapvető kérdésre. Piac hiányában hogyan kívánják értékelni az áruba bocsátandó állami vállalatokat, mi fogja az árukat megszabni? A másik kérdés: ki fogja megvenni, honnan lesz a magyar társadalomnak erre pénze és hajlandósága azon az áron, amit az állam kér ezekért a vállalatokért?"

Ismét feszültség az autóbuszgyártásban - Kiújult vita a beszállítókkal

1990. január 23., kedd - A győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár néhány napja nem szállít autóbuszmotorokat és futóműveket a Csepel Autógyárnak, mert ez 763 millió forinttal tartozik neki. A Rába - mint a vállalat vezetői közölték - nincs abban a helyzetben, hogy megrendelőinek hitelezzen. A győri gyár él a számára is biztosított lehetőséggel: felszólította a csepelieket, hogy tartozása után 30 százalékos kamatot fizessen. Amíg a pénzügyek nem tisztázódnak, az autóbuszalvázakhoz szükséges Rába-termékek szállítását - ezek tavaly körülbelül 2 milliárd forint értéket képviseltek - felfüggesztették.


Az üggyel kapcsolatban Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár
vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának kérdésére nem kívánt
tájékoztatást adni.

    Az autóbuszokat előállító Ikarusban közölték: tudomásuk szerint
a Csepel Autónak 14 kooperációs partnere tagadta meg a szállítást.
Az Ikarus jelenleg egyezkedni próbál a csepeliekkel. Egyelőre a
tartalékokat élik fel, a termelés még zavartalan, de bármelyik
pillanatban leállhatnak az autóbuszgyár üzemei.

    Mint ismeretes, az elmúlt években, legutóbb éppen egy éve
árviták miatt, több napig kényszerszabadságolták az Ikarus
dolgozóit. Akkor a kormányzat közbeavatkozott, s úgynevezett
intervenciós hitelekkel ,,megtámogatta,, az autóbuszgyártást. Az
Ikarus vezetői most ismét az ipari és a kereskedelmi miniszterhez
fordultak segítségért. Az ügy egyelőre megoldatlan. (MTI)



1990. január 23., kedd 16:02


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD