|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kádár János Alapítvány
"Néhai Kádár János özvegye, Kádár
Jánosné Tamáska Mária Kádár János nevét viselő alapítványt tett,
melynek célja: olyan tudományos alkotómunka elismerése, mely a
legszélesebb tömegek felemelkedését szolgálja; azok elismerése, akik
az állami gondozásba vett gyermekek nevelését vállalják, mint
pedagógusok, illetve nevelőszülők; olyan állami gondozottak
tanulmányainak támogatása, akik felvételt nyernek valamely egyetem,
vagy főiskola nappali tagozatára.
A Kádár János díj összege 200.000 forint, az ösztöndíj
alapösszege havi 5.000 forint, mely évente kerül kiosztásra a
kuratórium döntése alapján.
"
BBC, Panoráma:
Amerikai gazdasági nehézségek Irak miatt
" Az Amerikai Nemzeti Bank magas kamatlábbal próbálja fékezni az
inflációt. Ennek évi rátája 4 és 5 százalék között mozog, amely
sokkal alacsonyabb, mint Angliában, de kétszerese a
nyugat-németországi és franciaországi infláció méretének. Márpedig
az amerikai kormány szerint a kamatláb lassítja le az amerikai
gazdasági életet.
Az olajárak körül mutatkozó bizonytalanság is káros hatással
van. Ha sokmillió amerikai csökkenti költekezését, az ebből származó
nagy pénzmegtakarítás komoly gazdasági pangást okozhat."
|
|
|
|
|
|
|
Jól áll a Suzuki kooperáció (1. rész)
|
1990. augusztus 23., csütörtök - Semmi akadálya sincs annak,
hogy heteken belül aláírják a japán Suzuki és a magyar Autókonszern,
Részvénytársaság, a japán C. Itoh kereskedőház és a Világbank
leányvállalata, az IFC szerződését, amely alapján megkezdődhet a
Suzuki kooperáció hazánkban. Lepsényi István, az Autókonszern
Részvénytársaság elnök-vezérigazgatója az MTI munkatársának adott
nyilatkozatában ennek bejelentésével egyidejűleg határozottan
cáfolta a Nihon Keizai Simbun japán gazdasági napilapnak azt az
értesülését, miszerint a megállapodást azért nem írták még alá, mert
a magyar alkatrészek minősége nem felel meg a partnereknek.
Lepsényi István elmondta azt is, hogy a 10 milliárd yenes alaptőkével létrejövő vállalkozásból a magyar partnerek összesen 40-45 százalékban részesednek, a végleges arány az IFC részvételétől függ. A Suzuki vizsgálata szerint jelenleg 34 magyar vállalat képes olyan minőséget előállítani, hogy alkalmas beszállítóként való közreműködésre. E cégek állítják majd elő a Suzuki alkatrészek 30 százalékát. A tervek szerint a magyar gyártási arány a későbbiekben jelentősen növekszik, s végül eléri a 70 százalékot. Ennek technikai feltételeit fejlesztéssel, beruházással kell majd megteremteni.
A Suzuki cég elnöke várhatóan szeptember első napjaiban Budapestre látogat. Akkor véglegesítik a magyar partnerrel a megállapodásokat, ezután kezdődhet meg az építkezés. A Suzuki üzemet Esztergomban, korábban szovjet katonaság által használt területen alakítják ki. Ebből 16 hektárnyit már átadtak, a többit napokon belül kiürítik.
A tervek szerint 1992 októberében gördülnek le a szalagokról az első 1000 és 1300 köbcentiméteres, ötajtós Suzuki Swiftek. Három éven belül évi 50 ezer autót szerelnek össze, ebből 30 ezret hazánkban értékesítenek. Jelenleg 130-140 ezer új gépkocsi érkezik Magyarországra, zömében a KGST-országokból. (folyt.köv.)
1990. augusztus 22., szerda 21:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|