|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kádár János Alapítvány
"Néhai Kádár János özvegye, Kádár
Jánosné Tamáska Mária Kádár János nevét viselő alapítványt tett,
melynek célja: olyan tudományos alkotómunka elismerése, mely a
legszélesebb tömegek felemelkedését szolgálja; azok elismerése, akik
az állami gondozásba vett gyermekek nevelését vállalják, mint
pedagógusok, illetve nevelőszülők; olyan állami gondozottak
tanulmányainak támogatása, akik felvételt nyernek valamely egyetem,
vagy főiskola nappali tagozatára.
A Kádár János díj összege 200.000 forint, az ösztöndíj
alapösszege havi 5.000 forint, mely évente kerül kiosztásra a
kuratórium döntése alapján.
"
BBC, Panoráma:
Amerikai gazdasági nehézségek Irak miatt
" Az Amerikai Nemzeti Bank magas kamatlábbal próbálja fékezni az
inflációt. Ennek évi rátája 4 és 5 százalék között mozog, amely
sokkal alacsonyabb, mint Angliában, de kétszerese a
nyugat-németországi és franciaországi infláció méretének. Márpedig
az amerikai kormány szerint a kamatláb lassítja le az amerikai
gazdasági életet.
Az olajárak körül mutatkozó bizonytalanság is káros hatással
van. Ha sokmillió amerikai csökkenti költekezését, az ebből származó
nagy pénzmegtakarítás komoly gazdasági pangást okozhat."
|
|
|
|
|
|
|
Összefógást a szlovákiai magyar oktatás ügyéért
|
-----------------------------------------------
München, 1990. augusztus 22. (SZER, Lármafa) - A politikai légkör általában nem attól jó és nyugodt, hogy a szemben álló felek békén hagyják egymást. Inkább attól, hogy demokratikus eszközökkel küzdenek egymással. Jó jel, ha ennek a küzdelemnek van kézzelfogható, világosan körülhatárolt célja, tórgya. Például az, amelyről Hidi Árpád következő riportjában lesz szó:
- Örömmel köszöntöm a SZER müncheni stúdiójában a csehszlovákiai magyarság egyik képviselőjét, Gáspárt Tibort, aki a legnagyobb felvidéki magyar középiskola: a komáromi gimnázium tanára.
Ön az 1968-as kitavaszodás idején - párton kívüliként - a szlovák Művelődésügyi Minisztériumban a nemzetiségi kultúra irányítója volt. A Prágai Tavasz eltiprása után természetesen mennie kellett, de - ha csak további munkája, tanári tevékenysége folytán is - kapcsolatban maradt a magyarság kulturális életével, iskolaügyével. Mi a helyzet, melyek a legfontosabb teendők ezen a területen mostanában?
- Egy nemzeti kisebbség léte, jövője elsősorban annak iskoláin áll, vagy bukik. Ezt jól tudják nemcsak az államhatalom képviselői, hanem tudjuk mi is: a kisebbség tagjai. Napjainkban már pedagógushiánnyal küszködünk. Egyes tantárgyakat a magyar iskolákban több mint 50 százalékban szakképzetlen erők tanítják. Kétségtelen, hogy mindez a magyar iskolák színvonalának a rovására megy.
A pedagógushiány olyan nagy méretű, hogy a következő 10 évben 2500 végzett magyar pedagógusra lesz szüksége iskoláinknak. Ezt az igényt a Nyitrai Pedagógiai Főiskola még abban az esetben sem tudja kielégíteni, ha történetesen a következő tanévtől kezdve növeli a magyar hallgatók számát.
- Szó van erről? (folyt.)
1990. augusztus 22., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|