![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Kádár János Alapítvány
"Néhai Kádár János özvegye, Kádár
Jánosné Tamáska Mária Kádár János nevét viselő alapítványt tett,
melynek célja: olyan tudományos alkotómunka elismerése, mely a
legszélesebb tömegek felemelkedését szolgálja; azok elismerése, akik
az állami gondozásba vett gyermekek nevelését vállalják, mint
pedagógusok, illetve nevelőszülők; olyan állami gondozottak
tanulmányainak támogatása, akik felvételt nyernek valamely egyetem,
vagy főiskola nappali tagozatára.
A Kádár János díj összege 200.000 forint, az ösztöndíj
alapösszege havi 5.000 forint, mely évente kerül kiosztásra a
kuratórium döntése alapján.
"
BBC, Panoráma:
Amerikai gazdasági nehézségek Irak miatt
" Az Amerikai Nemzeti Bank magas kamatlábbal próbálja fékezni az
inflációt. Ennek évi rátája 4 és 5 százalék között mozog, amely
sokkal alacsonyabb, mint Angliában, de kétszerese a
nyugat-németországi és franciaországi infláció méretének. Márpedig
az amerikai kormány szerint a kamatláb lassítja le az amerikai
gazdasági életet.
Az olajárak körül mutatkozó bizonytalanság is káros hatással
van. Ha sokmillió amerikai csökkenti költekezését, az ebből származó
nagy pénzmegtakarítás komoly gazdasági pangást okozhat."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Japán vállalatok Kelet-Európában (2. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
Ami a Minoltát illeti, a másológép ismert gyártója, amely eddig osztrák leányvállalatán keresztül 10 ezer gépet értékesített Kelet-Európa országaiban, ,,a piaci előrejelzések bizonytalanságaira,, hívja fel a Kelet-Európa iránt érdeklődő japán vállalatok figyelmét. A vállalat, amely érzékelte a társadalmi változásokkal járó infomációs igények gyors megugrását, helyi hálózat kiépítését határozta el, de ehhez ,,nem rendelkeznek ismeretekkel a kelet-európai piac méreteiről, sem a várható adózási, törvénykezési változásokról,, - nyilatkozta Ota Kacujosi, a Minolta igazgatója, aki vegyesvállalatot létesített Budapesten is. A Minolta vezetésének mindenesetre az a véleménye, hogy a vállalatnak lépést kell tartania a magyarországi változásokkal, amire példaként a budapesti buszokon megjelent, Magyarországon újdonságot jelentő Minolta-reklámkampányt említette.
Végül a Suzuki magyar igazgatóságának főosztályvezetője, Takeucsi Joicsi beszámolt azokról ,,az időt rabló, öt évig tartó tárgyalásokról,, , amelyeket a magyar kormányhivatalokban kellett folytatni. A januárban megszületett megállapodásról szólva elmondta, hogy az esztergomi gyártelep létesítését ,,az üzletek beindításakor szokásos kelet-európai pénzügyi nehézségek nem gátolják,, , az érdekelt partnerek ugyanis összeadják az induló tőkét. ,,Nagy segítséget jelentett a magyar cégek üzlettel szembeni várakozása, az, hogy az Autókonszern körül szerveződő vállalkozások száma a kezdeti 19-ről végül is csaknem ennek háromszorosára ugrott fel. Egyedüli gondként említette a japán vállalatvezető, hogy ,,a magyarországi üzem a gyártott autók felét exportálni fogja, hogy az ország kemány valutához juthasson. Emiatt azonban a Suzuki csak a tervezettnél később valósíthatja meg szándékát, elégítheti ki a magyar fogyasztók keresletét,, - olvasható a Mainicsi Simbunban. +++
1990. augusztus 21., kedd 20:55
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|