|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
Országos közlekedési konferencia Miskolcon (1. rész)
|
1990. augusztus 21., kedd - A miskolci egyetem és a
Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Borsod-Abaúj-Zemplén megyei
szervezete együttes rendezésében kedden négynapos országos
közlekedési konferencia kezdődött.
A miskolci egyetemen megrendezett rangos szakmai eszmecserén út-, vasútépítő és -üzemeltető szakemberek cserélik ki tapasztalataikat, mondják el elképzeléseiket a hazai közlekedés fejlesztésének lehetőségeiről, gondjairól; húsz előadáshoz kapcsolódnak a viták, konzultációk.
Az ünnepi megnyitón Kálnoki Kiss Sándor, a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium helyettes államtitkára ismertette az országos közlekedési koncepciót. Elmondta, hogy a közlekedés koncepciójában prioritást élvez a környezetvédelem. A meglévő szűkös anyagiak ellenére igyekeznek úgy alakítani a magyar közlekedés technikai, technológiai jövőjét, hogy az már megfeleljen az iparilag fejlett országok környezetvédelmi követelményeinek. A vasúti fejlesztésről szólva elmondta, hogy a szűkös anyagiak miatt a tárcának csupán szinten tartásra jut lehetősége. Mindezek ellenére igyekeznek úgy formálni a magyar vasút jövőjét, hogy az már jó kiindulási alap lehessen egy korszerűbb magyar vasút felé. A Budapestet Béccsel összekötő szuperexpressz tervéről a helyettes államtitkár elmondta, hogy a jelenlegi pálya még korszerűsítésekkel sem alkalmas ilyen nagy sebesség elviselésére, éppen ezért ha külföldi tőkével, illetve külföldi tőke bevonásával konzorcium formájában megvalósulna, akkor a szuperexpressz számára új nyomvonalat kell lefektetni. A MÁV-nak nincs ehhez pénze, azonban nincs kizárva, hogy a világkiállitásra megvalósul a most még távolinak tűnő terv.
A közúti közlekedés szintén anyagi gondokkal küzd, a teherszállításban ezért szintén teret kap a privatizáció, s szó van arról, hogy a tömegközlekedésben is lehetőség nyílik magánvállalkozásokra. Ez utóbbit azonban szabályozni kívánja a tárca. (folyt. köv.)
1990. augusztus 21., kedd 19:55
|
Vissza »
|
|
Országos közlekedési konferencia Miskolcon (2. rész)
|
Természetesen a magyar légiközlekedés jövőjét is behatárolják a szerény anyagi lehetőségek, annyi azonban már biztos, hogy a Magyar Légiközlekedési Vállalt kifutott gépeinek pótlását nem a szovjet piacról, hanem valószínűleg Nyugatról oldják meg: tárgyalnak a Boeing céggel és a francia Air Bus-szal is. Új repülőterekre is szükség van; szóba kerültek a szovjetek által elhagyott repülőterek, amelyek kifutópályáinak többsége alkalmas óriásgépek fogadására is, azonban a repülés biztonságát nem a pályák hossza határozza meg, hanem világszínvonalon álló berendezései, kommunikációs eszközei - és ezek a berendezések jóval többe kerülnek, mint maguk a betonpályák. Tranzit-repülőtérként fontolóra kell venni a debreceni, illetve a rövidesen szintén felszabaduló mezőkövesdi repülőteret.
A magyarországi autópályák továbbépítéséről a helyettes államtitkár kifejtette: megvalósítható közelségbe került az 1-es, a 3-as, az 5-ös és a 7-es autópályák folytatása. Az nem lehet vita tárgya, hogy ha a Budapest-Bécs világkiállítás megvalósul, akkor teljes egészében rendezni kell a két ország közötti autópálya ügyét; jugoszláv oldalról az országhatárig szintén folynak autópálya-építések, tehát hazánknak is meg kell építeni a tranzitpályát. Pénz ugyan még a jelenlegi magyar úthálózat minőségének szinten tartására sincs, de nyugati ajánlatok, konzorcium formájában már vannak, s az Országgyűlés erre vonatkozó döntése után kiírják a nemzetközi pályázatot a magyar autópályák építésére. (MTI)
1990. augusztus 21., kedd 19:59
|
Vissza »
|
|
Javítás az mtib1052 sz. hírre
|
Mai mtib1052 számú, Országos közlekedési konferencia Miskolcon (1. rész) című hírünk 3. bekezdésének 1-2. sorában a név helyesen:
Kálnoki Kis Sándor, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi --- ------ ---------- Minisztérium helyettes államtitkára
(MTI)
1990. augusztus 21., kedd 20:26
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|