|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
Országos közlekedési konferencia Miskolcon (1. rész)
|
1990. augusztus 21., kedd - A miskolci egyetem és a
Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Borsod-Abaúj-Zemplén megyei
szervezete együttes rendezésében kedden négynapos országos
közlekedési konferencia kezdődött.
A miskolci egyetemen megrendezett rangos szakmai eszmecserén út-, vasútépítő és -üzemeltető szakemberek cserélik ki tapasztalataikat, mondják el elképzeléseiket a hazai közlekedés fejlesztésének lehetőségeiről, gondjairól; húsz előadáshoz kapcsolódnak a viták, konzultációk.
Az ünnepi megnyitón Kálnoki Kiss Sándor, a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium helyettes államtitkára ismertette az országos közlekedési koncepciót. Elmondta, hogy a közlekedés koncepciójában prioritást élvez a környezetvédelem. A meglévő szűkös anyagiak ellenére igyekeznek úgy alakítani a magyar közlekedés technikai, technológiai jövőjét, hogy az már megfeleljen az iparilag fejlett országok környezetvédelmi követelményeinek. A vasúti fejlesztésről szólva elmondta, hogy a szűkös anyagiak miatt a tárcának csupán szinten tartásra jut lehetősége. Mindezek ellenére igyekeznek úgy formálni a magyar vasút jövőjét, hogy az már jó kiindulási alap lehessen egy korszerűbb magyar vasút felé. A Budapestet Béccsel összekötő szuperexpressz tervéről a helyettes államtitkár elmondta, hogy a jelenlegi pálya még korszerűsítésekkel sem alkalmas ilyen nagy sebesség elviselésére, éppen ezért ha külföldi tőkével, illetve külföldi tőke bevonásával konzorcium formájában megvalósulna, akkor a szuperexpressz számára új nyomvonalat kell lefektetni. A MÁV-nak nincs ehhez pénze, azonban nincs kizárva, hogy a világkiállitásra megvalósul a most még távolinak tűnő terv.
A közúti közlekedés szintén anyagi gondokkal küzd, a teherszállításban ezért szintén teret kap a privatizáció, s szó van arról, hogy a tömegközlekedésben is lehetőség nyílik magánvállalkozásokra. Ez utóbbit azonban szabályozni kívánja a tárca. (folyt. köv.)
1990. augusztus 21., kedd 19:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|