|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (1. rész)
|
1990. augusztus 9. csütörtök (MTI) - Az első két évben a brazil Nelson Piquet, aztán honfitársa, Ayrton Senna, tavaly pedig a brit Nigel Mansell győzött a Hungaroringen, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság magyarországi futamán. E hétvégén következik az 5. Magyar Nagydíj, s a sportág kedvelői már napok óta az esélyeket latolgatják. Vajon az említett trió egyik tagja diadalmaskodik ismét vagy a remek formában lévő, háromszoros világbajnok francia Alain Prost végez az első helyen? Esetleg valaki mást intenek le elsőként a vasárnap délutáni 77 kör teljesítése után?
A mogyoródi ringet sokan lassúnak tartják, s ez a kiscsapatoknak kedvezhet, így akár meglepetés is születhet. Még az is elképzelhető, hogy nem a három nagy versenyistálló - a McLaren, a Ferrari és a Williams - valamelyik pilótája szerzi meg a győzelmet.
- A Hungaroringen, ahol nem túl nagy az átlagsebesség, tényleg van esélyünk, hogy a 10 és 12 hengeres kocsikat megelőzve dobogós helyezést érjünk el. Ezért sokkal nagyobb bizakodással várom ezt a viadalt, mint az utóbbi néhány futamot - jelentette ki a francia Jean Alesi, a Tyrrell 26 éves pilótája, akit az utóbbi évek egyik legnagyobb ígéretének tartanak.
Egyébként az idei esztendő eddig a McLaren - Ferrari, vagyis a Senna - Prost párharc jegyében telt el, mindkét pilóta négy-négy futamot nyert, míg egy első helyezést az olasz Riccardo Patrese, a Williams kiválósága csípett el.
- A karosszérián jelentős változtatásokat hajttattunk végre. Ha ezek az újítások beválnak, akkor az év összes hátralévő futamán, legyen az gyors vagy lassú pályán, eredményesen fogunk szerepelni - vélekedett a vb-pontversenyben vezető Ayrton Senna, az 1988-as világbajnok.
x x x
Tavaly augusztus 13-án bonyolították le a Magyar Grand Prix-t. Az időmérő edzéseken Patrese érte el a legjobb eredményt, ezért ő indulhatott az első rajtkockából. Az olasz pilóta a versenyben 52 körön keresztül vezetett, aztán mintegy húsz km-en át Senna haladt az élen. Az 58. körben Mansell előretört, s pozícióját végig megtartva, megszerezte pályafutása 15. F-1-es győzelmét. Rajta kívül a dobogóra még Senna és a belga Thierry Boutsen állhatott fel, tehát a papírformának megfelelően Ferrari - McLaren - Williams volt a befutási sorrend.
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 14:31
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|