|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
Senna mesterhármasa (1. rész)
|
1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze 11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat. Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.
A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.
Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb sérülést.
Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4. lett.
Az NSZK Nagydij végeredménye:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h 4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h
A pontverseny állása:
1. Senna 48 pont 2. Prost 44 3. Berger 29 4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18 6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13 (folyt.köv.)
1990. július 29., vasárnap 16:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|