|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)
|
1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.
Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel, ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza- és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk. A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)
1989. szeptember 2., szombat 15:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|