|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
A Magyar ENSZ Társaság Emberi Jogi Bizottságának állásfoglalása a polgári szolgálatról (1. rész) (OS)
|
1989. június 1., csütörtök - A bizottság, a honvédelmi törvénynek a polgári szolgálattal kapcsolatos módosításával összefüggésben, a következőket állapítja meg. 1. A lelkiismereti ok megalapozottságát vizsgáló bizottságok életre hívása felesleges. A Magyar ENSZ Társaság Emberi Jogi Bizottsága úgy véli, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha az állampolgár minden indoklás nélkül választhatná a polgári szolgálatot. A lelkiismereti okot vizsgáló bizottságok léte azonban mindenképpen szükségtelen, hiszen eljárásuk rendjét úgyszolván lehetetlen szabályozni, működésük bürokratikus és formális lenne. Ezeknek a bizottságoknak a tevékenysége az állampolgárokat álszent magatartásra szorítaná. A katonai hatóságok ügydöntő hatásköre a bírói felülvizsgálat ellenére is problematikus, mert ilyen módon az ügy első fázisában az érdekelt fél döntene. 2. A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a polgári szolgálat időtartama a sorkatonai szolgálat időtartamánál legfeljebb egyharmaddal legyen hosszabb; családi és életvezetési okokból, tehát a polgári szolgálat időtartama 24 hónap. 3. A polgári szolgálatot a tartalékos állomány részére is biztosítani kell, mivel az 1989. január 10-i alkotmánymódosítás indoklása kimondja: ,,A lelkiismereti és vallásszabadság maradéktalan érvényesülésének előmozdítása érdekében indokolt az Alkotmánynak a honvédelmi kötelezettségre vonatkozó rendelkezéseit módosítani. A fegyveres, illetőleg a katonai szolgálatot lelkiismereti, vallási okból nem vállaló állampolgárok számára szükséges biztosítani annak lehetőségét, hogy honvédelmi kötelezettségüket polgári szolgálat keretében teljesítsék, ,, , mert ennek a jognak a tartalékosoktól való megtagadása diszkriminációt és a törvényen belüli ellentmondást jelent. A bizottság véleménye szerint a tartalékosok polgári szolgálatának bevezetésére 2-3 év türelmi idő után kerüljön sor az adminisztratív szervezeti kérdések megoldására való tekintettel. Javasoljuk, hogy polgári szolgálatot békében és háborúban egyaránt lehessen teljesíteni. Háborúban tudniillik fennáll az emberölés kényszere, így a lelkiismereti aggályok méginkább érvényesülnek. A Jehova Tanúi gyülekezet tagjaival szemben a törvény alkalmazása során különös tolerenciára van szükség. (folyt.köv.)
1989. június 1., csütörtök 17:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|