|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
A Baloldali Ifjúsági Társulás - Budapesti KISZ sajtótájékoztatója (2. rész)
|
Az MTI tudósítója arra kért választ: mennyire teszi hitelessé a KISZ megújulását, átalakítását az a gyakorlat, hogy a KISZ utódszövetségének leendő tagszervezeteit lényegében azok szervezik, s azok dolgozzák ki programtervezeteiket, akik valamiféle irányító szerepet játszottak az ifjúsági szövetség előző időszakában is. A BIT jelenlévő képviselői közül többen jelezték ezzel kapcsolatos elvi álláspontjukat. Egyikőjük szerint a leglényegesebb ebben a kérdésben az: mivel ez a KISZ gyakorlatilag része annak a hagyományos politikai intézményrendszernek, amely müködési zavarokkal küszködik, és mert a párt ifjúsági szervezete, hitelképessége a párttól függ. Ha az MSZMP a maga politikájával nem tud kézzelfogható eredményt produkálni, akkor a KISZ sem lesz hitelképes. Közös érdek tehát a megújulás. Ez politikai jellegében sokkal nagyobb, értelmen és érzelmeken alapuló befolyást jelent, amelynek bizonyos elemei korábban megtalálhatók voltak az ifjúsági mozgalomban. Elhangzott az is: ma megfigyelhető a KISZ-ben, hogy valóban azok állnak ki ilyen kezdeményezésekkel, akiknek a kezükben van az eszköz, a lehetőség az új szerveződések létrehozására, de közben elfelejtenek bevonni ebbe a tevékenységbe más erőket. Magyarán: arra törekszenek, hogy valamilyen módon fenntartsák a korábban megszerzett vezetői pozícióikat. Ez politikai tekintetben negatívum, még akkor is, ha jó gondolatok, kezdeményezések húzódnak meg mögötte - hangsúlyozták a sajtótájékoztatón. Más vélemény szerint a leendő tagoltabb ifjúsági mozgalom óhatatlanul a KISZ korábbi bázisából alakul ki, ez egy adott átmeneti időszakban bizonyos fokig az aktívagárdájára is igaz. A meglévő veszélyek elhárítására az új működési mód - a vezetők kiválasztásának, a nyilvánosságnak, a bizalmi szavazás intézményének, a delegálási elvnek, az alulról építkező testületek, intézmények létrejöttének, a rotáció elvének működése - ad garanciákat. Volt, aki arra hívta fel a figyelmet: egyes ifjúsági rétegekben, például a dolgozó fiatalok körében nem olyan erős a megújulási vágy, mint más területeken. Tapasztalataik szerint ugyanis az eddigi működési rendszer is lehetőséget adott a jó munkára. Személyiségükben és tevékenységük nyomán hiteles vezetőik vannak. Sok helyütt pedig, elsősorban a különböző területi szinteken új vezetői gárda működik. (MTI)
1989. április 5., szerda 18:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|