|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Levél Antall Józsefnek (1. rész)
"A kormány a sajtó útján tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy
szeptember 15-ig minden vállalati tanács irányította munkahelyen
újra kell választani a vállalati tanácsot, amely azután két héten
belül dönt a vezérigazgató sorsáról.
A szabaddemokraták a kormány rendelkezését több vonatkozásban is
kifogásolják. Az idevágó 33. (1984. (X.31.) MT számú kormányrendelet
módosítása által érintett vállalatok dolgozói teljes
bizonytalanságban vannak; nem tudhatják, hogy valójában milyen
feltételek között fognak választani."
SZER, Lármafa:
Szőcs-interjú
"A mai romániai politikai közélet oly kevéssé stabil, hogy ezen
belül tartós együttműködési koncepciót még nem tűnt lehetségesnek
kialakítanunk. Azt mondanám, hogy egy koncentrált hatalmi struktúra
osztódásának, és hogy úgy mondjam a hatalmi kompetenciák
újraelosztásának a periódusát éljük. Az én véleményem az, hogy
minden látszólagos egység, vagy minden kívánt egység, vagy az egység
látszatának az ellenére három hatalmi góc van kialakulóban
Románában, az egyik az elnöki, a másik a miniszterelnöki és a
harmadik a Front, tehát a párt hatalmi bázisa. "
|
|
|
|
|
|
|
Hajógyártást és idegenforgalmat: együtt
|
1990. június 11., hétfő - Nem terveznek sztrájkot az Óbudai
Hajóépítő Rt. munkásai, bár június 14-ei közgyűlésükön gyáruk
létének kérdéseivel kell foglalkozniuk. A múlt héten ugyanis
külföldi pályázók magas összeget, 600-800 millió dollárt ajánlottak
föl a Hajógyári-sziget idegenforgalmi hasznosítására, ami egyben az
Óbudai Hajóépítő Rt. felszámolását jelentené. Ez a lehetőség azért
érinti különösen érzékenyen a szigeti hajógyár 950 dolgozóját, mivel
nemrég a svéd JIMM Shipping AB hajóépítő cég magyar-svéd
vegyesvállalat megalakításához 25 millió dolláros tőkét ajánlott fel
részvénytársaságuknak, és öt évre szóló, 100 millió forintos
megrendelést is kilátásba helyezett.
A Hajógyári-sziget idegenforgalmi hasznosításának pályázatát a volt Ganz-Danubius konszern vezérigazgatója, Angyal Ádám hirdette meg, akinek, mivel az Óbudai Hajóépítő Rt. részvényeinek 60 százaléka fölött diszponál, joga van dönteni annak sorsáról. Mint az MTI munkatársának elmondta, legoptimálisabb megoldásnak azt tartaná, ha a szigeten megvalósulna az idegenforgalmi beruházás, és egy másik Ganz-Danubius gyárban a magyar-svéd hajóépítő vegyesvállalat is létrejönnie. Ez utóbbi érdekében a svéd JIMM Shipping hajógyár Budapesten járt szakembereinek bemutatta a Ganz-Danubius Hajó- és Gépgyártó Rt.-t. A svédek árajánlatot kértek, hogy mielőbb eldönthessék, elfogadják-e társnak a Váci úti Ganz-Danubius Hajó- és Gépgyártó Rt.-t az óbudai részvénytársaság helyett. (MTI)
1990. június 11., hétfő 17:00
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|