|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, Esti műsor:
A horvát népszavazás
"Nehéz tudni, hogy a horvátországi szerb kisebbség
tulajdonképpen mit akar, mit kíván jelenleg. Egyelőre arról
beszélnek, hogy a kulturális autonómia megőrzését szeretnék
valamilyen módon megvalósítani. Attól félnek, hogy az új
horvátországi - eléggé nacionalista - kormány, valamilyen módon
megpróbálja tőlük elvenni ezeket a jogokat.
Ez, nem hiszem, hogy megfelel a valóságnak: a horvát kormány
garantálta ezeket a kulturális és egyéb jogokat. Ami komolyabb
veszély a szerbek számára: hogy az a fajta tisztogatás, ami az
egykori kommunista pártfunkcionáriusok pozícióiban folyik most már
az új kormány hivatalba lépése óta -, az nagymértékben a szerbeket
is érinti, úgy, hogy valóban a szerb kisebbség egy ilyenfajta nyomás
alatt érzi magát.
- Egyáltalán milyen körülmények között zajlik ez a népszavazás?
A jelekből úgy tűnik, hogy a fenyegetettség légköre uralkodik. Kik
vehetnek részt és milyen eredményt várhatunk?
- Ennek a népszavazásnak semmi köze a demokráciához. Egy nem
hivatalos szerb kisebbségből álló felfegyverzett polgárőrség
igazoltat embereket, nem engedi be őket erre a szerb területre.
Hozzátenném, hogy egész Jugoszláviában rendkívül sok embernek van
fegyvere, még a II. világháborúból - visszamenőleg. "
|
|
|
|
|
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után (2. rész)
|
Egy nappal az edzések kezdete előtt az Atrium Hyatt Hotelben megtartották a Marlboro hagyományos sajtótájékoztatóját, amelyen rendre a legjobbak is megjelennek. Ezúttal a két nagy rivális csapat, a Ferrari és a McLaren pilótái, vagyis a brit Nigel Mansell, a francia Alain Prost, valamint a brazil Ayrton Senna és az osztrák Gerhard Berger felelt az újságírók kérdéseire. Ime egy csokor a válaszokból:
Nigel Mansell (szerdán ünnepelte 36. születésnapját, 142 futamon vett részt, 15 győzelmet aratott, a világbajnokságon már kétszer végzett a második helyen, a közelmúltban jelentette be, hogy az év végén visszavonul):
- Nagyon szeretem a Hungaroringet, nagyon szeretek itt versenyezni. Persze, azt is hozzá kell tenni, minden pályának vannak előnyei és hátrányai. Úgy vélem, 6-7 versenyzőnek csaknem azonosak az esélyei a magyarországi viadalon, ha nem jön közbe valamilyen műszaki hiba, akkor én is ott lehetek a legjobbak között.
- A golfjátékom egyre jobban javul. A közelmúltban otthon, a Man-szigeten megnyertem egy versenyt, amelyen 96-an próbáltunk szerencsét.
- A francák tehetséges fiatal versenyzőjének, Jean Alesinek sok sikert kívánok a Williams csapat színeiben
Alain Prost (februárban töltötte be 35. életévét, 162 futamon indult, 43 alkalommal intették le elsőként, háromszor szerzett világbajnoki címet, a jövő év végén valószínűleg ő is búcsúzik a Forma-1 világától):
- Azokat a pályákat kedvelem, ahol könnyű előzni, ahol az első kockából tudok a versenynek vágni. A Honda motoros McLaren-ek nagyon jók, ha az első sorból indulnak, nehéz átvenni tőlük a vezető poziciót.
- Az edzések gyakran nem úgy sikerülnek, ahogy szeretnénk. Szerintem ennek az az oka, hogy nem találjuk a megfelelő edzésgumikat.
- Hogy mi lenne, ha Senna a Ferrarihoz szerződne, nos, erről nem nyilatkozom. Én mindenestre még nem írtam alá a jövő évi szerződést.
- Két-három éve volt szó arról, hogy saját csapatot alakítok visszavonulásom után, de ez a téma már nem aktuális.
- Valószínűleg a két szupercsapat, a Ferrari és a McLaren pilótái között dől el a világbajnoki cím sorsa. Csak annyit tudok mondani: minden pont rendkívül fontos. (folyt. köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 18:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|