Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 17.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás AIDS-Stop Alapítvány létrehozására

"E gyógymód lehetőséget nyújt több, eddig leküzdhetetlennek hitt betegség felszámolására, de gyakorlatba ültetéséhez orvosok, természetgyógyászok, humán- és műszaki értelmiségiek, magán- és jogi személyek támogatására, szakmai, erkölcsi és anyagi segítségére lesz szükség. Ezért indítványozzuk az AIDS-Stop Alapítvány létrehozását. "
SZER, Magyar híradó:

Sikerül-e a Vatra Romaneasca provokációja?

"A Marian Munteanu által vezetett Diákliga, a Politechnikai Diákok Szervezete, a Független Demokratikus Csoport és a Magyar Ifjúsági Szövetség képviselői együtt indulnak a napokban Marosvásárhelyre tárgyalni, a kedélyeket csillapítani. Meg fognak próbálni tárgyalni a Vatra Romaneasca szervezetével is: lebeszélni őket a soviniszta provokáló tüntetések szervezéséről. Más bíztató híreket is hallottunk Marosvásárhelyről. Pár nappal ezelőtt a vatrások - úgy tűnik, spontánul - kisebb, de annál agresszívabb hangú magyarellenes tüntetéssel próbálkoztak Marosvásárhely utcáin. Az utca emberei nem mutattak semmi érdeklődést irántuk, senki sem követte őket."

Eredmény nélküli egyeztetés az Óbudai Hajógyár sorsáról (2.rész)

A sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva Angyal Ádám elmondta:
irreálisnak tartja, hogy maguk az óbudaiak vásárolják fel a
részvények többségét, mások viszont valószínűleg nem igénylik
azokat, ha a területen hajógyártás folyik. Egyébként több külföldi
céggel is tárgyalnak, de hogy kikkel, azt ma még nem lehet közölni,
mert az megzavarná az üzleti megbeszéléseket. A Ganz Danubius, mint
az óbudai gyár részvényei döntő többségének tulajdonosa, már kapott
ajánlatokat olyan külföldi cégektől, amelyek egyetemi várost, vagy
nemzetközi üzletközpontot, esetleg egészségügyi kombinátot
létesítenének a szigeten. Bármilyen rendezési tervet egyébként a
Fővárosi Tanácsnak is jóvá kellene hagynia.

    Az óbudaiak szóvátették, hogy a kialakult helyzetben elmennek a
dolgozók, pedig szerintük a hajóépítés nem szűnhet meg Óbudán, arra
továbbra is szükség van. A gyárban dolgozó 1300 munkás nap mint nap
úgy jár be dolgozni, hogy bármikor becsukhatják a gyárat, s ez
bizonytalanság kihat a termelésre, a termelékenységre.

    Szóba került a hajógyártásnak a Népszigetre való áttelepítése
is, amit Gremsperger Géza, az óbudaiak műszaki igazgatóhelyettese
elképzelhetőnek tartott, Angyal Ádám viszont minden tekintetben
megalapozatlannak és megoldhatatlannak ítélt, mondván: egy 360
millió forintos értéket egymilliárdért ,,átszállítani,, aligha lehet
gazdaságos vállalkozás. Az elnök-vezérigazgató arról is beszélt,
hogy többször javasolta: az óbudai gyár esetleges bezárása után az
ott dolgozók elhelyezkedhetnek a Ganz Danubius más üzemeiben,
szerinte az óbudai vezetés ezt az ajánlatot figyelembe se veszi;
számukra a hajóépítés bármi áron való fenntartása a fontos. Az szb
képviselője erre megjegyezte: a dolgozók helyzetének kérdését később
külön is felvetik.

    A tájékoztatón újságírók szóvá tették, hogy a túlfűtött hangulat
esetleg felbujtás eredménye, ezt azonban az óbudaiak szakszervezeti
bizottsága visszautasította, mondván: a tiltakozást az egész
kollektíva fogalmazta meg.

    Felmerült továbbá a hajógyártás gazdaságosságának kérdése is; a
jelenlévő óbudai vezetők szerint már a kérdés feltevése sem
indokolt, hiszen manapság egyetlen kormányzati lépés vagy tollvonás
gazdaságtalanná teszi azt, ami eddig nyereséges és oklevelekkel
dicsért vállalkozás volt - s körbemutattak a terem falán elhelyezett
elismerő oklevelek tucatjaira. Különben is, manapság nem
érzékelhető, hogy bármiféle iparpolitika érvényesülne. A hajóépítést
korábban húzóágazatnak minősítették, ezzel Angyal Ádám is
egyetértett. (folyt.köv.)


1989. április 12., szerda 19:20


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD