|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Felhívás AIDS-Stop Alapítvány létrehozására
"E gyógymód lehetőséget nyújt több, eddig
leküzdhetetlennek hitt betegség felszámolására, de gyakorlatba
ültetéséhez orvosok, természetgyógyászok, humán- és műszaki
értelmiségiek, magán- és jogi személyek támogatására, szakmai,
erkölcsi és anyagi segítségére lesz szükség. Ezért indítványozzuk az
AIDS-Stop Alapítvány létrehozását.
"
SZER, Magyar híradó:
Sikerül-e a Vatra Romaneasca provokációja?
"A Marian Munteanu által vezetett Diákliga, a Politechnikai
Diákok Szervezete, a Független Demokratikus Csoport és a Magyar
Ifjúsági Szövetség képviselői együtt indulnak a napokban
Marosvásárhelyre tárgyalni, a kedélyeket csillapítani. Meg fognak
próbálni tárgyalni a Vatra Romaneasca szervezetével is: lebeszélni
őket a soviniszta provokáló tüntetések szervezéséről.
Más bíztató híreket is hallottunk Marosvásárhelyről. Pár nappal
ezelőtt a vatrások - úgy tűnik, spontánul - kisebb, de annál
agresszívabb hangú magyarellenes tüntetéssel próbálkoztak
Marosvásárhely utcáin. Az utca emberei nem mutattak semmi
érdeklődést irántuk, senki sem követte őket."
|
|
|
|
|
|
|
Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)
|
1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.
Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie. A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban. 1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő. A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel, tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét megrendelésünk. Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál. A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene jóváhagyniuk. (folyt.köv.)
1989. június 13., kedd 22:19
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|