|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
Főpolgármesteri sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. december 7., péntek - A Fővárosi Önkormányzat több
jogszabálymódosító javaslatot terjeszt rövidesen a kormányzat elé
annak érdekében, hogy Budapest közlekedési rendjén javítani lehessen
- jelentette be Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere szokásos
pénteki sajtótájékoztatáján. Hozzáfűzte: jelenleg számos
rugalmatlan, bürokratikus előírás nehezíti a közlekedést. Így
például felülvizsgálatra szorul a megállási, a várakozási tilalmi
táblák rendje, a közút mellett elhelyezett reklámtáblák helyzete, és
a tömegközlekedési járművek előnye, de akár a kerékbilincs
alkalmazása is.
A december elsején kezdődött belvárosi közlekedési akcióról szólva a főpolgármester kiemelte, hogy gyakorlatilag megszűnt a szabálytalan parkolás az úgynevezett ,,védett övezetben,,. Az elmúlt napokban egyébként 432, szabálytalanul parkoló gépkocsit szállítottak el a belvárosból. Több mint 2000 esetben helyszíni bírságot, s mintegy 500 alkalommal pedig feljelentést alkalmaztak a szabálytalan autósokkal szemben. Emellett ugyancsak közel 2000 gépjárművezetőt figyelmeztetésben részesített az akcióban részt vevő 54 rendőr és 32 közterület-felügyelő. A pénzbírságok összege már megközelíti az egymillió forintot.
A belvárosi akció lezárása után egyébként újabb, immár az egész fővárosra kiterjedő közlekedési szigorítást tervez a Főpolgármesteri Hivatal. De az intézkedő közlekedési rendőrök munkafeltételeinek javítására is vannak már elképzelései a Városházának - mondta Demszky Gábor. Így jövőre több gépkocsit is vásárolnak a közeledésieknek, s emelett néhány rendőr alkalmazásának pénzügyi lehetőségeit is biztosítja majd a főváros.
Egy másik témakör kapcsán Demszky Gábor hangsúlyozottan foglalkozott a közelmúltban Magyarországra került 195 mongoliai farkas sorsával, életkörülményeivel. Mint mondotta: azért kényszerült e csöppet sem főpolgármesteri feladattal foglalkozni, mivel úgy tűnik, hogy az arra illetékesek számára az állatok sorsa érdektelen. Szerinte azonban már az ország jó hírneve is mindenképpen megkívánja, hogy a Jánoshidán, méltatlan körülmények között elhelyezett farkasok számukra megfelelő körülmények közé kerüljenek. Ezért szorgalmazza Budapest főpolgármestereként a farkasok különböző hazai és külföldi állatkertekbe történő elhelyezését. (folyt.köv.)
1990. december 7., péntek 16:32
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|