|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
Még mindig nincs tiszta képünk Bős-Nagymarosról - fórum az MDF-
nél
|
1990. augusztus 16., csütörtök - Valóban politikai döntés
volt a Bős-nagymarosi építkezés leállítása, ám mindez ökológiai
nyomásra történt és az azóta folyó vizsgálatoknál a fő szempont,
hogy a tudományos érveket összességükben vegyék figyelembe -
hangoztatták a Magyar Demokrata Fórum székházában csütörtökön
tartott fórumon. A tanácskozáson Sámsondi Kis György kormánybiztos
válaszolt a megjelent érdeklődők - elsősorban vízügyi szakemberek,
mérnökök és közgazdászok kérdéseire.
Rámutattak arra is: még mindig nem vagyunk teljesen tisztában a kialakult jogi helyzettel, mert a szerződések áttekintethetetlenek, bonyolultak, nincsenek egységes rendszerbe foglalva, sőt egyes területekre nem is terjednek ki. Mivel magánjogi szerződésekről van szó az osztrák félnek nem érdeke a pontos, gyors adatszolgáltatás, s így nem kizárt, hogy a magyar édekeket peres úton kell érvényre juttatni. Nagyon hátrányos számunkra, hogy a szerződéseket, a nemzetközi gyakorlattgól eltérően, az osztrák jogrendszer követelményei szrint kötötték, szrencse viszont, hogy az osztrák jog tartalmazza azt, hogy a vállalkozónak figyelmeztetnie kell megbízóját, ha a tervezett munka ökológiai szempontokat sért. Ezt egy esetleges per során nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ugyanakkor senkinek, rajtunk kívül az osztrák, a cseh és a szlovák partnereknek sem érdeke a pereskedés, hiszen valamennyünk számára világos, hogy semmiképpen nem lehet mostani problémák forrása egy korábbi, elhibázott döntés.
Többen - elsősorban a beruházás hajdani tervezői -védték annak létjogosultságát mondván egyetlen külföldi szakértői vélemény sem támasztja alá a környezeti katasztrófa emlegetésének jogosságát. Ezzel szemben hangzott el az az érv: vannak olyan veszélyek, amelyeknek a lehetőségét ssem szabad megkockáztatni. Ilyen például az ivóvíz minőségének alakulása - hangzott a válasz.
Az érzelmi megnyilvánulásoktól sem mentes fórumon a résztvevők többsége egyetértett abban, hogy jó döntés csak akkor születhet, ha a közgazdasági és az ökológiai szempontokat egyenrangúként kezelik. (MTI)
1990. augusztus 16., csütörtök 18:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|