|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
Drágul a repülőjegy a Szovjetunióban - tudósítói
|
Palotás László, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
Moszkva, 1990. augusztus 16. csütörtök (MTI-tud.) - A szovjet
légitársaság, az Aeroflot emelni fogja jegyárait - jelentette be
csütörtökön Moszkvában Alekszej Gorjasko szovjet polgári repülési
miniszterhelyettes, de részletekbe nem bocsátkozott.
A szovjet légiflotta napjának küszöbén tartott sajtóértekezletén a tisztségviselő közölte: az IL-96 és TU-204 típusú új repülőgépek 1991 harmadik negyedévében (6-8 hónapos késéssel) kezdik meg az utasszállítást, s az Aeroflot jövőre öt A-310 típusú nyugati repülőgépet fog bérelni, lízing-ügylet keretében. Az első két Airbus már a jövő év első hónapjaiban megérkezik a Szovjetunióba.
Gorjasko 10-15 esztendőre becsülte a szovjet repülőgép-park átlagéletkorát, és hozzáfűzte: a gépek átlagosan napi 6-7 órát töltenek a levegőben.
Ami a verseny meghonosítását, a monopóliumok fölszámolását illeti, a főtiszt megjegyezte: már megalakult a litván légiközlekedési vállalat, s a szovjet légitársaságon belül 22 igazgatóság verseng egymással a nemzetközi járatindítási jogokért.
A miniszterhelyettes föltárta, hogy az Aeroflot utasainak mindössze öt százaléka fizet konvertibilis valutában. A szovjet belföldi járatok jegyárai elképesztően alacsonyak: egy ezer kilométeres repülőút mindössze 24 rubelbe, átszámítva alig 500 forintba kerül. +++
1990. augusztus 16., csütörtök 18:05
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|