|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
Épülő drávai út - avatás
|
1990. augusztus 16., csütörtök - Trianon óta most először
épül új út a Dráva völgyében, hogy összekösse egymással az
országhatár mentén fekvő dél-baranyai falvakat. A tervezett mintegy
30 kilométeres út újabb szakasza készült el, amelyet csütörtökön
avatott fel Takács Gyula, a Megyei Tanács általános elnökhelyettese.
A nem egészen négy kilométer hosszuságú új úttal további két
település - Zaláta és Drávasztára - lakói kerültek közölebb
egymáshoz. A beruházás 21 millió forintba került, amit az Állami
Fejlesztési Intézet, a Megyei Tanács és a drávasztárai szövetkezet
közösen teremtett elő.
A Dráva völgyét néhány évvel ezelőtt halmozottan hátrányos helyzetü térséggé nyilvánitották. A 65 községet felölelő tájegység történeti okok és a határmentiség következtében vált elmaradott gazdaságu, fejletlen infrastrukturáju területté. 1918 előtt élénk kapcsolatuk volt a dél-baranyai falvaknak a Dráván túli horvát településekkel. Amikor azután a Trianoni békeszerződés államhatárrá tette a folyót, a Dráva menti községek egyszeriben az ország peremére kerültek. Több mint hetven év óta nem is történt semmiféle számmottevő fejlesztés ebben a térségben.
A Baranya Megyei Tanács programot kezdeményezett az összekötő utak megépítésére, hogy megjavítsa a ,,zsákutas,, települések közlekedését. Azokat a falvakat nevezik igy, amelyekhez egyetlen út vezet és - akár egy zsákban - véget is ér a településen. Ezt a hátrányos helyzetet szünteti meg az épülő drávai út. Tavaly adták át a forgalomnak a Vejti-Piskó-Zaláta közötti utat, amelyhez most a Zalátát és Drávasztárát összekötő szakasz csatlakozott, s már épül az úú egy további darabja. A fejlesztésnek nemzetiségpolitikai jelentősége is van, mivel közelebb kerülnek egymáshoz a dél-baranyai horvátlakta falvak is. (MTI)
1990. augusztus 16., csütörtök 16:11
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|