|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
Sztrájkfenyegetés a BKV-nál
|
1990. január 4., csütörtök - A Budapesti Közlekedési
Vállalatnál hónapok óta feszült a hangulat, mivel a forgalomban
dolgozók nagyfokú leterheltsége miatt, és azért, mert keresetük
jelentősen elmaradt a közlekedési ágazat más területeihez képest. A
kialakult helyzetről a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók
Szakszervezetének titkára, Wendler László csütörtökön elmondta az
MTI munkatársának, hogy múlt év október 18-án nyílt levélben
fordultak az állami szervekhez. Ebben azt követelték, hogy a
közlekedési dolgozók átlagához viszonyított főmunkaidős bérükre
vonatkozó 30 százalék körüli bérlemaradásból legalább 20 százalékot
kapjanak meg 1990-ben. Kérték a kormány által bejelentett mindenkori
éves inflációt folyamatosan követő bérmechanizmus bevezetését is.
Követeléseikről eddig még nem döntött az Országos Érdekegyeztető Tanács. A főhatóságokkal folytatott több eredménytelen megbeszélés után a vállalati szakszervezet vezetői január 3-án végül is megállapodtak abban, hogy megvárják az OÉT január 18-ai ülését, s ha követelésüket nem teljesítik, akkor január 23-án kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak. Természetesen ennek a pontos időpontjáról időben tájékoztatják az utazóközönséget. Bíznak azonban abban, hogy kérésük meghallgatásra talál, s így nem kényszerülnek erre a végső megoldásra. A szakszervezet vezetése egyúttal kijelölte a sztrájkbizottság tagjait is.
Csak némiképp enyhíti a dolgozók gondjait - hangsúlyozta az szb-titkár -, hogy januártól 12 százalékos önerős vállalati bérfejlesztést hajtottak végre a Budapesti Közlekedési Vállalatnál. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 19:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|