Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 16.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról

"...a Fővárosi Tanács 40 millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek szállítása hamarosan megkezdődik. "
SZER, Magyar híradó:

Bérkövetelések Magyarországon

"súlyos aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára. Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes piacgazdaságba illeszkedik."

Közlekedési Kamara alakul

1989. november 8., péntek - A fuvarozásban mutatkozó gondok megoldására közlekedési kamarát kell létrehozni, amely képes e szakma érdekeit érvényre juttatni a különböző fórumokon. Erről döntöttek csütörtökön a KIOSZ Személy- és Teherfuvarozók Országos Szakmai Tagozata, valamint a közúti fuvarozó vállalatok képviselői.

Egyre többen foglalkoznak személy- és teherfuvarozással - a
magánfuvarosok például már több mint negyvenezren vannak -, s e
területen mind élesebb a verseny. Érdekeik több kérdésben azonosak,
ám ezeket megfelelő erős érdekképviseleti szervezet híján nem
képesek érvényre juttatni.

    A Kisiparosok Országos Szervezetének fuvarozó tagozatánál
elmondták: az új érdekképviseleti szervezet létrehozása azért is
szükséges, mert régóta követelik egyes gazdasági szabályozók
megváltoztatását és azt, hogy a pénzügyi kormányzat csökkentse a
rendkívül magas elvonásokat - mind ez ideig hiába.
Elengedhetetlennek tartják a gépjárműadó megszüntetését, valamint
azt, hogy szakmai tevékenységüket szigorított szabályok szerint
végezhessék, vagyis a fuvarozás területén vezessék be - a
nyugat-európai országokhoz hasonlóan - a területi, illetve a
létszámkorlátozást. E követeléseikre eddig nem kaptak megfelelő
választ. Azt remélik, hogy a Közlekedési Kamara életre hívásával a
helyzet megváltozik, és e kérdésekre megoldást találnak.

    Azt tervezik, hogy az új érdekképviseleti szervezet
tevékenységébe bevonják a Vállalkozók Országos Szövetségét is. (MTI)


1989. december 7., csütörtök 21:47


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD