|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
A Szovjetunió szerepváltozása
|
----------------------------- München, 1989. november 22. (SZER, Világhíradó) - Egy hivatalos szovjet Európa-szakértő londoni előadásában szebb képet festett a közös Európai Ház jövendő berendezkedéséről, mint a szovjet hadügyminiszter. - Rentul Ferenc jelenti a brit fővárosból: - Tegnap tartott előadást az Angol Külügyi Társaság ülésén dr. Szergej Karaganov, a moszkvai Európai Intézet igazgatóhelyettese, a szovjet külpolitika egyik legbeavatottabb kommentátora. Ebben az előadásban meglepő kijelentések hangzottak el, így többek között az, hogy a Nyugattal folytatandó párbeszédben a Szovjetuniónak azon kell igyekeznie, hogy globális szuperhatalmi szerepét európai nagyhatalom szerepére cserélje fel. A Berlini Falon tört rések után és általában a kelet-európai fejlemények nyomán a NATO-nak és a Varsói Szerződés tagállamainak konstruktív módon kellene együttműködniük az új európai biztonsági rendszer megépítésén, melynek az volna a hivatása, hogy helyébe lépjen a két tömb és a két egymással szemben álló katonai hatalom idejét múlta rendszerének. A NATO és a Varsói Szerződés tehát korántsem évült el - mondotta Karaganov -, hanem egyfelől az Egyesült Államoknak, másfelől a Szovjetuniónak át kellene formálnia a két szervezetet. A Szovjetunió ma már teljesen átlátja, hogy az Egyesült Államoknak hasznos szerepe van Európában. Így tehát a NATO-nak és a Varsói Szerződés szervezetének új, szuperintézményt kellene alakítaniuk, közös biztonsági érdekeik megszilárditására. A vasfüggöny nagy ütemben való felbomlása nyomán az európai országoknak legfeljebb két, vagy három év áll rendelkezésére ahhoz, hogy megalkossák egy új biztonsági rendszer kereteit, mert ha ezt nem tudják létrehozni, akkor egyre nagyobb lazulás fog beállni mindenfelé és egész Európa a Balkán színvonalára sűllyedhet - mondotta előadásában Karaganov. (folyt.)
1989. november 22., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|