|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Környezetvédelmi Minisztérium közleménye a levegőszennyezésmérő hálózat felújításáról
"...a Fővárosi Tanács 40
millió, a volt Egészségügyi Minisztérium 30 millió, a
Környezetvédelmi Minisztérium jogelődje, a volt KVM 4,5 millió
forinttal vett részt a beruházásban. Az összesen 82,5 millió
forintra már megkötött szerződések vannak érvényben, és a műszerek
szállítása hamarosan megkezdődik.
"
SZER, Magyar híradó:
Bérkövetelések Magyarországon
"súlyos
aggodalomra ad okot parttalan bérkövetelések érvényesítése. Ebből
nem származhat semmi pozitívum - kizárólag az inflációs folyamat
gyorsítása. Az egész egy ördögi körben megy. A bérkövetelés alapja
az inflációra való hivatkozás, amelynek során megneveznek egy
valódi, vagy legtöbbször feltételezett inflációs indexet, és
követelik, hogy hasonló arányban emelkedjenek a bérek is. Tehát a
nominál-béremelés bekövetkezik, a vállalatok áthárítják az emelkedő
költséget az árakon keresztül a társadalomra, így emelkedik az
inflációs index, ami okot ad egy új bérkövetelés számára.
Másrészt - és ez a válaszom második része - nem lehet
csodálkozni azon, hogy az történik ami történik. Mert nincs
megfelelő alternatíva. Jelenleg ugyanis még hiányzik az az
intézményes keret, amelyben a bértárgyalások reális gazdasági
alapokon folynak, és amelyben a kimenetel mindig a működőképes
piacgazdaságba illeszkedik."
|
|
|
|
|
|
|
Az MDF országos tanácskozása (1. rész)
|
1989. október 14., szombat. - Önkormányzati programjáról rendezett országos tanácskozást szombaton, Tiszaugon a Magyar Demokrata Fórum. Mint Für Lajos az országos elnökség tagja bevezetőjében elmondta, a demokratikus Magyarországnak a jövőben két alappilléren kell biztosan állnia, a parlamenti és önkormányzati demokrácián.
Az önkormányzatnak hazánkban már a korábbi évszázadokban megvoltak a maga intézményei, elég csak az iskolaszékre, a szolgabiró választásra vagy a mezővárosok különböző testületeire gondolni. Az 1950-ben bevezetett tanácsi rendszer egy tollvonással megszüntetett minden hagyományos elemet, helyébe egy szovjet típusu közigazgatási gépezet került, amely ,,fent,, kitalált koncepciókat valósított meg szolgai alázattal. Ennek következményeit valamennyien tapasztaljuk; a népakarat semmibevevését, a települések erőszakos központosítását, s ami talán a legfájóbb: a kis falvak fokozatos elsorvasztását. Ezt követően az MDF önkormányzati programját kidolgozó munkacsoport két tagja - Halász Péter és Szádeczky-Kardos György - ismertette az elképzeléseiket. Az MDF szerint a mai önkormányzati struktúra gyökeres átalakításra szorul, olyannyira, hogy még az orosz nyelvből átvett tanács elnevezés se maradjon meg, helyette az elöljáróság kifejezést javasolják. Az előljáróságok tagjai, akiket szószerint: ki kell nevelni az új típusú közéleti munkához, csakis választóiknak tartozzanak elszámolási felelősséggel. Az adókat érintően az szerepel a tervben, hogy az e célból beszedett pénzek teljes egészében maradjanak helyben, s az adófizetők illetve képviselőik dönthessenek azok közhasznu felhasználásáról. A tanács testületi felépítését boncolgatva az MDF szerint kívánatos a jelenlegi végrehajtó bizottságok átszervezése is; ezek a jövőben döntően a szakigazgatási szervek vezetőiből álljanak, s rendelkezzenek egy-egy terület, témakör alapos ismeretével. Néhány mindennapi életből származó követelést is megfogalmaztak a programban, így az üdülőtulajdonosok beleszólási jogát az üdülőterület fejlesztési kérdéseibe, valamint azt, hogy a jövőben a lakosság megkérdezése nélkül semmilyen objektumot - izotóptemető, hulladéktároló, erőmű - ne lehessen csupán hatósági engedélyekkel megépíteni. (folyt.köv.)
1989. október 14., szombat 18:38
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|