Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 15.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ ügyvivőinek nyilatkozata

"...a vállalati tanácsok újraválasztását el kell halasztani, az erről szóló kormányrendeletet fel kell függeszteni, majd módosítani kell. Mihelyt a Parlament összeül, a szabad demokrata képviselőcsoport megteszi a szükséges lépéseket. "
BBC, Panoráma:

Népszavazás vagy felkelés Horvátországban?

"Tudjman elnök Horvát Demokrata Szövetsége a három hánappal ezelőtti többpárti választásokon nagyarányú győzelmet aratott. A választások után megalakult jobbközép kormánya megpróbálta a gyakorlatba átültetni ígéreteit a választások előtti korteshadjáratban. Tudjman pártja ígéretet tett a horvát nemzeti értékek helyreállítására, a kommunista vezetők leváltására, a kommunisták által alkotott törvények megváltoztatására, csakúgy, mint Jugoszlávia laza szövetségi rendszerré való átalakítására, amely gyakorlatilag Horvátország függetlenségét jelentené. "

Temesvár - brit tudósítások

Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1989. december 18. hétfő (MTI-tud) - A BBC rádió és televízió hétfő reggeli híradásaiban vezető helyen számolt be a temesvári tüntetésről. ,,Ceausescu elnök vaskézzel kormányozza Kelet-Európa utolsó sztálinista rendszerét,, - hangoztatta a BBC-tv tudósítója. Több lap - az MTI és a Magyar Televízió jelentéseire hivatkozva - első oldalán tudósított a megmozdulásról, kiemelve, hogy a tüntetést Tőkés László lelkész hétfőre virradóra időzített kilakoltatása váltotta ki.

A The Daily Telegraph ,,Óriási tiltakozás Romániában egy lelkész
kilakoltatása miatt,, című első oldalas tudósításában magyar,
nyugatnémet és belgrádi brit forrásokra hivatkozva számol be a
megmozdulásról és annak erőszakos szétveréséről. Kiemeli, hogy ,,két
év óta ezúttal először érkezett hír a népi elégedetlenség
kirobbanásáról a merev kommunista Romániából,,. Hozzáfűzi:
,,Magyarország támogatta a nagy számú magyar kisebbség jogainak
védelmében fellépő Tőkés László lelkészt, és az emberi jogok
megsértésével vádolta Romániát,,.

    A The Times budapesti tudósítójának ugyancsak magyar forrásokra
hivatkozó jelentését közli első oldalán ,,A román hadsereg leveri a
tiltakozást,, címmel. A lap külpolitikai szerkesztője azt írja, hogy
,,diplomáciai forrásokból származó értesülések szerint a megmozdulás
pénteken kezdődött, amikor kétszázan vették élő láncként körül Tőkés
László házát. Mivel a hatóságok ekkor még nem avatkoztak be, a
tüntetők száma ötszázra emelkedett, ám egyes hírek szerint vasárnap
már tízezres demonstráció volt. Londoni emigráns források úgy
tudják, hogy a tüntetők emberláncot alkotva visszaszorították a
rendőri erőket, s ekkor vetették be a hadsereget,,.

    A Daily Mirror ,,Most a románok mennek az utcára,, címmel
tudósít hírügynökségi jelentések alapján a megmozdulásról. Szintén
kiemeli, hogy két év óta ezúttal első ízben robbant ki utcai
tüntetésben a népi elégedetlenség és hozzáfűzi: ,,Ceausescu mereven
elutasította a kelet-európai nemzeteket magával ragadó
reformokat.,,+++


1989. december 18., hétfő 10:45


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Temesvár - brit tudósítások - 2.

London, 1989. december 18. hétfő (MTI-tud) - A Financial Times ,,három független forrásból Magyarországra érkezett hírekre,, hivatkozó jelentést közöl, amelyben kiemeli, hogy ,,a megmozdulásra az erdélyi magyar nemzeti kisebbség egyik fő központjában került sor,,. A lap budapesti tudósítója szerint ,,úgy tűnik, mintha a vasárnapi megmozdulás résztvevőihez csatlakoztak volna románok is... Mindeddig azonban nem érkeztek Nyugatra olyan jelentések, amelyek nem magyar eredetűek lennének. A nyugati újságíróknak, akik közül sokat kitiltottak Romániából, nem sikerült megerősíteniük a jelentéseket, mivel az emberek félnek a besúgóktól és a titkos rendőrségtől, és nem mernek telefonon beszélni,, - írja a Financial Times budapesti tudósítója. Befejezésül emlékeztet az 1987 novemberi brassói gazdasági jellegű megmozdulásokra és hozzáfűzi, hogy ,,itt, Közép-Romániában él a legnagyobb számú német kisebbség,,+++

1989. december 18., hétfő 12:35


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD