|
|
|
|
Közlekedési miniszterek budapesti találkozója (1. rész)
|
1989. szeptember 25., hétfő - Az európai közlekedési miniszterek kedden Budapesten tartják soros értekezletüket - jelentette be Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter hétfői sajtótájékoztatóján. Mint mondotta, ez az első alkalom, hogy ezt a találkozót szocialista országban rendezik. A budapesti tanácskozáson részt vesznek az Európai Közlekedésügyi Miniszteri Értekezlet (CEMT) képviselői, valamint a CEMT társult tagjai: az Egyesült Államok, Kanada, Japán, Ausztrália és Marokkó, továbbá az európai KGST-tagországok közlekedési miniszterei. Összességében 34 ország képviselőit várják a közlekedési találkozóra.
A konzultáció egyik fő célja, hogy a résztvevők véleményt cseréljenek az európai közlekedés időszerű kérdéseiről, ezek között is a közúti forgalombiztonság helyzetéről, a liberalizációs és a deregulációs folyamatok várható alakulásáról, összefüggésben az 1992-ben kialakuló európai egységes piaccal. A magyar közlekedési szakemberek szerint a mostani nemzetközi találkozó jó alkalom arra, hogy tanácskozzanak a kelet-nyugati együttműködés lehetőségeiről, továbbá Magyarország tranzitszerepének erősítéséről. Ez utóbbival kapcsolatban sor kerül majd két- és többoldalú megbeszélésekre a hazai infrastruktúra fejlesztéséről és a külföldi magántőke bevonásáról. Derzsi András egyebek között tárgyalásokat folytat majd Nagy-Britannia képviselőivel arról, hogyan kapcsolódhatnak be brit vállalatok a magyar légiközlekedés rekonstrukciójába. Tárgyalnak majd a Ganz-Hunslet vegyesvállalat létrehozásáról is. A spanyol közlekedési miniszterrel elsősorban arról folytat majd megbeszélést a magyar közlekedési tárca vezetője, hogyan vehetnének részt magyar cégek a sevillai világkiállítás rendezési, építési munkáiban. Ugyancsak szó lesz a világkiállítás eseménysorozatának előkészületi tapasztalatairól is. Az olasz közlekedési szakemberekkel a légügyi kapcsolatok további liberalizálását vitatják meg, továbbá szóba kerül az is: miképpen kapcsolódhatna be az olasz működő tőke a Bécs-Budapest Világkiállítás munkálataiba. Ugyanez a téma, azaz a világkiállítás szerepel majd az osztrák-magyar kétoldalú megbeszéléseken is. Szó lesz például a határátkelőhelyek számának növeléséről, és a közös autópálya-építés lehetőségeiről is. (folyt. köv.)
1989. szeptember 25., hétfő 14:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|