Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 13.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Józan Élet Szövetség közleménye

"A szenvedélybetegségek pusztító következményeit reálisan számbavevő és éppen ezért a megelőzésükön - megfékezésükön munkálkodó országos mozgalomnak immár a legitim parlamentben is van képviselete. "
SZER, Magyar híradó:

Az iraki válság hatása a magyar gazdaságra

"...a nyolcvanas évek elején valóban Irakkal nagyon nagy volt a forgalom. Volt olyan év, hogy a magyar export a 300 millió dollárt is elérte, akkor Irak volt a harmadik világban az első számú kereskedelmi partnere Magyarországnak. De már az iráni-iraki háború időszakában és annak következtében ez a forgalom összeomlott, 1988-ban az utolsó háborús évben 16 millió dollárra zsugorodott a magyar export. És ennek mindenképpen vége van, mert ez az intenzív kapcsolat Irakkal - és itt most nemcsak Magyarország vonatkozásában volt ez érvényes, hanem az összes kelet-európai ország vonatkozásában - ez arra épült, hogy Irak volt kiszemelt partnere a Közel-Keleten a Szovjetuniónak."

Megérkezett az iraki kőolaj az Adria-távvezetéken

1990. február 5., hétfő - Hétfőn reggel az Adria-kőolajvezetéken Magyarország területére érkezett az első jelentősebb közel-keleti olajszállítmány. A Gáz- és Olajszállító Vállalat siófoki központjától szerzett értesülés szerint az Irakban vásárolt kétszázezer tonna olaj tankhajón érkezett a jugoszláviai Omisalj kikötőjébe, ahonnan a nemzetközi távvezetéken húsz nap juttatják el a százhalombattai finomítóba.


A nemzetközi távvezetéket tíz évvel ezelőtt közös jugoszláv,
csehszlovák és magyar beruházással építették. Magyarország költségei
mintegy kétmilliárd forintot tettek ki. Mivel a tervezés vdőszakában
számításba vett nemzetközi gazdasági viszonyok jelentősen
megváltoztak, s a Szovjetunió mindmáig képes volt kielégíteni hazánk
import-kőolaj szükségletét, az Adria-vezeték ezideig csaknem
teljesen kihasználatlanul állt. Említésre méltó eddigi hasznosítása,
mindössze hárommillió tonna kőolaj Szovjetunió-Jugoszlávia közötti
tranzitszállítása volt, ennek bevételei azonban a fenntartási
költséget sem fedezték.

    Emiatt vált az Adria-kőolajvezeték sokak szemében a
meggondolatlan állami beruházások egyik mintapéldájává. A jelenlegi
helyzetben - a szovjet szállítások csökkenése folytán - Magyarország
kőolajellátásának biztonságát jelentheti ez az évi tízmillió tonna
szállítókapacitású távvezeték, amelyet Csehszlovákiával közösen
használhatunk. (MTI)



1990. február 5., hétfő 15:04


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD