|
|
|
|
A Suzuki cég döntése végleges - Szeptemberben megkezdik a
gépkocsi-összeszerelő üzem építését Esztergomban (1. rész)
|
1990. június 2., szombat - Ettől a pillanattól kezdve
megkezdődik az érdemi együttműködés, a közös munka az Esztergomi
Városi Tanáccsal - mondotta bevezetőjében Masayuki Ishiburo, a
Suzuki cég tengerentúli fejlesztési igazgatóságának vezérigazgatója
azon a szombaton, Esztergomban megrendezett sajtótájékoztatón,
amelyen immár hivatalosan is bejelentették, hogy ebben a városban
építik fel a Suzuki Swift személygépkocsik összeszerelésére alkalmas
új üzemcsarnokot. A továbbiakban hangsúlyozta, hogy cégjének döntése
végleges, visszavonhatatlan. A japán és a magyar szakemberek
Magyarország több településén gondosan felmérték, hogy hol lenne a
legalkalmasabb felépíteni az új gyárat, és minden szempontból
Esztergomot találták erre a legmegfelelőbbnek.
A Suzuki cég és a kooperációban részt vevő magyar Autókonszern Részvénytársaság képviselői az újságírók kérdéseire válaszolva elmondták: nem csupán egy autógyártóüzem létesítéséről van szó, hanem a korszerű ipari háttér kialakításáról is. A Suzuki cég arra ösztönöz más japán üzemeket, hogy ők is kapcsolódjanak be az alkatrészek szállításába, és alakítsanak vegyesvállalatokat magyar üzemekkel. Elmondták, hogy ilyen szándékkal jelenleg 20 japán alkatrész-szállító cég végez felméréseket Magyarországon. Az MTI munkatársának érdeklődésére a Suzuki cég képviselői hangsúlyozták, hogy véleményük szerint az alkatrész-gyártásba bekapcsolódó magyar üzemekben a gépek, berendezések állapota és a mérnökök szakmai felkészültsége lehetővé teszi a kellő háttéripar kialakítását. Ellenben a vezetők szakmai kvalitását gyengének tartják: nem figyelnek kellőképpen a termékek minőségére és a munkafegyelemre.
A japán cég azt tervezi, hogy az esztergomi üzem beindítását követő egy éven belül a magyar alkatrészek felhasználási aránya 50 százalékos lesz, s ezt a későbbiekben 70 százalékra emelik. Meggyőződésük, hogy a nagyrészt magyar alkatrészekből összeszerelésre kerülő gépkocsik ugyanolyan minőségűek lesznek, mint amilyeneket Japánban készítenek.
A japán és a magyar mérnökök már teljes erővel dolgoznak az esztergomi gyár tervezésén, s amint bejelentették a tájékoztatón, az építkezést ez év szeptemberében megkezdik. 1992 októberében gördülnek le a szalagokról az első gépkocsik, ettől kezdve a harmadik év végére 50 ezer autót szerelnek össze, s ebből 30 ezret Magyarországon értékesítenek. (folyt.köv.)
1990. június 2., szombat 13:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|