|
|
|
|
Az Országgyűlés csütörtöki ülése (6. rész)
|
Az ebédszünetet követően Kónya Imre (MDF), az Ügyrendi Bizottság elnöke bejelentette, hogy bizottságuk megtárgyalta Áder János észrevételeit az ülések tárgyalási rendjéről, s a felvetésekkel kapcsolatban kialakította álláspontját. A házszabályok szerint a sürgősséggel benyújtott indítványokat mindig a következő ülésnap napirendjére kell felvenni. A bizottság értelmezésében a következő ülésnap az, amikor a parlament legközelebb ülésezik. Ezért azt javasolták, hogy a sürgősségi alapon most benyújtott indítványokat csak a jövő héten tárgyalják, amikorra eredetileg is tervezték az ülésszak folytatását.
A bizottság nevében felkérte az Országgyűlés elnöklő tisztségviselőit, hogy csak akkor engedélyezzenek eltérést az elfogadott napirendtől, ha azt a Parlament megszavazza. A szónokokat pedig szorítsák a tárgyalt témára, akár úgy is, hogy az elkalandozóktól megvonják a szót.
Ugyancsak a Tisztelt Ház munkarendjével kapcsolatban soron kívül kért szót Hack Péter (SZDSZ), aki azt javasolta: állapodjanak meg abban, hogy ezután mindig kedden és csütörtökön tartanak plenáris, hétfőn és szerdán pedig bizottsági üléseket. A végleges munkarend mielőbbi kialakítását sürgeti az is, hogy a képviselők munkája jelenleg tervezethetetlen. Mint a képviselők megtudták, az ügyben a Házbizottság hétfői ülésén készíti elő javaslatát.
Az Ügyrendi Bizottság állásfoglalása alapján az eredeti elképzelésekkel szemben a szerdai napra már csak a képviselői kérdések feltevése maradt, ám azzal a honatyáknak várniuk kellett, mert az érintett miniszterek egyike sem tartózkodott az ülésteremben. Az elnöklő Szabad György hívására a tárcák vezetői hamarosan elfoglalták helyüket.
Kálmán Attila (MDF) egyes helyközi autóbuszjáratok megszüntetése tárgyában intézett kérdést a közlekedési és hírközlési miniszterhez, rámutatva: a Volán vállalatai gazdaságossági okokra hivatkozva többszáz helyközi járat leállítását tervezik, amivel főként az aprófalvak lakóinak amúgy is kedvezőtlen helyzetét nehezítik tovább.
Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter szerint az alapvető probléma az, hogy a személyszállítás, mint állami, ellátási feladat függőségi helyzetbe került a költségvetéstől. Márpedig egyre kevesebb a költségvetési támogatás, a tarifák viszont nem fedezik a működési költségeket. (folyt. köv.)
1990. május 24., csütörtök 16:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|