Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 12.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség és az MSZOSZ közös nyilatkozata

"A kétoldalú tárgyalások keretében a felek megállapodtak arról, hogy a Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség működési feltételeit - a vagyon végleges megosztásából ráeső tulajdon megelőlegezéseként - a jelenlegi MSZOSZ székházában biztosítják. A munkavállalók jobb érdekvédelme céljából szorosabb együttműködésben, rendszeres találkozásokban, a rendelkezésre álló információk folyamatos cseréjében, együttes fellépésében és közös akciókban érdekeltek. "
SZER, Világhíradó:

Önállósodási törekvések Szlovákiában

"A várható gazdasági nehézségek kezelése érdekében elkerülhetetlen a dolgok állásának, valamint a hatásköröknek a tisztázása. A szlovák kormány ezirányban - úgy tűnik - teljesen világos és határozott elképzelésekkel rendelkezik, melyre a cseh fél egyelőre nem tudott dinamikusan reagálni. Meglepte őket Meciar hajthatatlansága, erődemonstrációs kijelentései, és nemzeti érdekekkel alátámasztott abszolút érvényű intézkedései."

A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)

1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.


A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek
feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az
illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült
megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény
biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető
sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon
túl nagy fennakadást a közlekedésben.

    Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek
elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor
forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból
hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a
menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a
kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége -
bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra
után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve
teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai
szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a
sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében
- álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai
feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10
százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán
főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is
megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)



1990. január 18., csütörtök 11:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD