Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 12.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség és az MSZOSZ közös nyilatkozata

"A kétoldalú tárgyalások keretében a felek megállapodtak arról, hogy a Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség működési feltételeit - a vagyon végleges megosztásából ráeső tulajdon megelőlegezéseként - a jelenlegi MSZOSZ székházában biztosítják. A munkavállalók jobb érdekvédelme céljából szorosabb együttműködésben, rendszeres találkozásokban, a rendelkezésre álló információk folyamatos cseréjében, együttes fellépésében és közös akciókban érdekeltek. "
SZER, Világhíradó:

Önállósodási törekvések Szlovákiában

"A várható gazdasági nehézségek kezelése érdekében elkerülhetetlen a dolgok állásának, valamint a hatásköröknek a tisztázása. A szlovák kormány ezirányban - úgy tűnik - teljesen világos és határozott elképzelésekkel rendelkezik, melyre a cseh fél egyelőre nem tudott dinamikusan reagálni. Meglepte őket Meciar hajthatatlansága, erődemonstrációs kijelentései, és nemzeti érdekekkel alátámasztott abszolút érvényű intézkedései."

Kényszerszabadság a Csepel Autógyárban

1990. február 15., csütörtök - Kényszerszabadságra küldtek a Csepel Autógyárban - előreláthatólag március elsejéig - több mint hatszáz dolgozót, mert leállították a járműgyártó részleget. Csak az alkatrészgyártó üzemek és gyárrészlegek működnek, azok is részlegesen.


A Csepel Autógyár vezetőinek azért kellett ezt a fájdalmas
döntést meghozniuk, mert legnagyobb forgalmazójuk, amely termelésük
85 százalékát veszi át, az Ikarus Karosszéria és Járműgyár több mint
egy milliárd forinttal tartozik az Autógyárnak. Az Ikarusz tartós
fizetésképtelensége és a megegyezés hiánya miatt kényszerült - a
konvertibilis exportot kivéve - leállítani az autóbusz fenékvázak
szállítását a Csepel Autógyár. Az Ikarus fizetésképtelensége a
dominóelv alapján hat a járműipari vertikum vállalataira és azok
beszállítóira. Így került a Csepel Autógyár is abba a helyzetbe,
hogy nem tudja tovább hitelre finanszirozni a termelést. Márpedig a
rubelexport január 18-i stopja miatt kérdéses, hogy az Ikarus mikor
tudja számláját rendezni, ugyanis mind ez idáig nem kapta meg az
egyedi felmentést a szállítások folytatására. Az Ikarusszal
folytatott vállalatszerű együttműködés további feltételeként a
Csepel Autógyár azt kéri, hogy a Magyar Hitelbank vállaljon
garanciát az Ikarus rendeléseinek kifizetésére. (MTI)



1990. február 15., csütörtök 11:36


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD