Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 12.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség és az MSZOSZ közös nyilatkozata

"A kétoldalú tárgyalások keretében a felek megállapodtak arról, hogy a Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség működési feltételeit - a vagyon végleges megosztásából ráeső tulajdon megelőlegezéseként - a jelenlegi MSZOSZ székházában biztosítják. A munkavállalók jobb érdekvédelme céljából szorosabb együttműködésben, rendszeres találkozásokban, a rendelkezésre álló információk folyamatos cseréjében, együttes fellépésében és közös akciókban érdekeltek. "
SZER, Világhíradó:

Önállósodási törekvések Szlovákiában

"A várható gazdasági nehézségek kezelése érdekében elkerülhetetlen a dolgok állásának, valamint a hatásköröknek a tisztázása. A szlovák kormány ezirányban - úgy tűnik - teljesen világos és határozott elképzelésekkel rendelkezik, melyre a cseh fél egyelőre nem tudott dinamikusan reagálni. Meglepte őket Meciar hajthatatlansága, erődemonstrációs kijelentései, és nemzeti érdekekkel alátámasztott abszolút érvényű intézkedései."

A légiközlekedés korszerűsítéséről tárgyalt az Országgyűlés építési és közlekedési bizottsága


1990. február 20., kedd - A légiközlekedés helyzetéről,
továbbfejlesztéséről tárgyalt az Országgyűlés építési és közlekedési
bizottsága keddi kihelyezett ülésén, a Ferihegyi repülőtéren. Mint
Jahoda Lajos, a MALÉV vezérigazgatója elmondta, 1997-ig az utolsó,
jelenleg még működő szovjet típusú repülőgépét is lecseréli magyar
légiközlekedési vállalat, s gépparkját a MALÉV alapvetően
Boeing-repülőkkel újítja fel. Ez rendkívül nagy összegű beruházást
igényel, aminek megvalósítására többféle lehetőség is kínálkozik.
Így szó van arról, hogy megvizsgálják a MALÉV privatizálási
lehetőségét. Tizennégy, zömében külföldi cég jelentkezett arra a
pályázatra, amelyet a közlekedési tárca és a MALÉV együttesen
hirdetett, hogy a privatizáció lebonyolításához tanácsadó
szervezetet keressenek. A képviselők támogatták, hogy a magyar
légiközlekedés repülőgépparkjának fejlesztése a MALÉV
versenyképességét is javító privatizációs program keretében
valósuljon meg.

    A bizottság az eredeti elképzelésekkel ellentétben nem tárgyalt
a deregulációs törvényjavaslatról, mert a téma előadója, Sárközy
Tamás igazságügyminiszter-helyettes nem érkezett meg az ülésre.

    A képviselők 13 egyetértő, négy ellenszavazattal, egy
tartózkodás mellett úgy döntöttek: nem javasolják, hogy az
Országgyűlés tárgyalja Morvay László és Tallóssy Frigyes képviselő
indítványát a kamatadó eltörlésére, mondván, hogy a témában döntsön
majd az új Parlament. (MTI)



1990. február 20., kedd 15:14


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


A légiközlekedés korszerűsítéséről tárgyalt az Országgyűlés építési és közlekedési bizottsága (1. rész)

1990. február 20., kedd - A légiközlekedés helyzetéről, továbbfejlesztéséről tárgyalt az Országgyűlés építési és közlekedési bizottsága keddi kihelyezett ülésén, a Ferihegyi repülőtéren. A nagy számban megjelent képviselőket Jahoda Lajos, a Malév vezérigazgatója és Erdei Tamás, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság igazgatója tájékoztatta a magyar légiforgalom eredményeiről, jövőbeni kilátásairól.


Ami a két vállalat gazdasági ügyeit illeti: az LRI
költségvetésének fele állami támogatás, de a kiadások fedezetének
biztosításában egyre nagyobb szerepet szánnak a vállalkozásoknak. A
Malév devizabevételei 90 millió dollárral haladják meg kiadásainak
összegét, s egy dollárt 44 forintért termelnek ki.

    Hazánk légikikötője az elmúlt tíz év során végrehajtott,
összességében 15 milliárd forintos fejlesztés eredményeként európai
színvonalú lett, de a növekvő légiforgalom miatt újabb beruházásokra
van szükség. Az elképzelések között szerepel, hogy Ferihegy II.
fogadóépületét bővítik tovább úgy, hogy évente 6 millióval több utas
fogadására legyen alkalmas, a régi, az I-es repülőtér épülete pedig
majd a kisebb magángépeket, a bérelt járatokat és a belföldi
légiközlekedést szolgálja ki.

    1997-ig valamennyi, jelenleg még működő szovjet típusú
repülőgépét kiselejtezi a Malév. Az utolsó TU-134-esét 1994-ben
vonja ki a forgalomból, a TU-154-esek közül pedig 1995 után már csak
három repül, még két évig. Mivel addig nem várható, hogy a szovjet
gyártók új, világszínvonalú típusokkal jelentkeznének, a Malév
alapvetően Boeing repülőkkel újítja fel gépparkját. Az új
repülőgépeket a tervek szerint már nem bérelnék, hanem azok a Malév
tulajdonában lennének, gazdaságossági megfontolásból. Már
folyamatban van annak a minisztertanácsi határozatnak a
felülvizsgálata, amely szerint a Malév csak lizing formájában juthat
új nyugati gépekhez. A géppark rekonstrukciója rendkívül nagy
összegeket emészt majd fel. A források biztosítására három lehetőség
- adókedvezmény, hosszú lejáratú hitel, vagy működőtőke bevonásával
a Malév privatizációja - kínálkozik. Mint Kálnoki Kis Sándor
közlekedési miniszterhelyettes elmondta, tizennégy, jobbára külföldi
cég jelentkezett arra a versenytárgyalásra, amelyen a közlekedési
tárca és a Malév a vállalat privatizálásának lebonyolításához
tanácsadókat keresett. (folyt.köv.)



1990. február 20., kedd 17:38


Vissza »


A légiközlekedés korszerűsítéséről tárgyalt az Országgyűlés építési és közlekedési bizottsága (2. rész)


A jelentkezők közül a First Boston befektetési bank került ki
győztesen, s most már a privatizáció stratégiájának kidolgozása a
feladat. A képviselők támogatták, hogy a magyar légiközlekedés
repülőgép-parkjának fejlesztése a Malév versenyképességét is javító
privatizációs program keretében valósuljon meg.

    Az ülésen szóba került még, hogy nyolc vidéki repülőtér
bekapcsolásával tervezik a belföldi légiforgalom indítását. Mint
azonban kiderült, a kisebb vidéki repülőterek tulajdonjoga egyelőre
rendezetlen. Azok ugyanis a volt MHSZ kezelésében voltak, s így most
nincs kivel tárgyalni az átvételükről.

    A képviselők személyesen is meggyőződhettek Ferihegy technikai
színvonaláról, az ülés keretében a repülőtér több fontos objektumára
is ellátogattak. Kérdéseik nyomán megtudhatták, hogy a magas
szakképzettséget igénylő, s a forgalom biztonsága szempontjából
meghatározó munkaköröket más ágazatokhoz viszonyítva is nagyon
alacsony fizetésért látnak el egyetemet végzett, legalább egy idegen
nyelvet jól beszélő emberek.

    A bizottság az eredeti elképzelésekkel ellentétben nem tárgyalt
a deregulációs törvényjavaslatról, mert a téma előadója, Sárközy
Tamás igazságügyminiszter-helyettes nem érkezett meg az ülésre.

    A képviselők 13 egyetértő, négy ellenszavazattal, egy
tartózkodás mellett úgy döntöttek: nem javasolják, hogy az
Országgyűlés tárgyalja Morvay László és Tallóssy Frigyes képviselő
indítványát a kamatadó eltörléséről, mondván, hogy a témában döntsön
majd az új Parlament. (MTI)



1990. február 20., kedd 17:40


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD