Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 10.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége közleménye

"a zajló politikai események közepette nem jut elég figyelem sok fontos kérdésre, így a rokkantak ügyére sem. A kibontakozott piacgazdaság körülményei közepette a megszűnő munkahelyekről elsősorban egészségkárosodott emberek kerülnek utcára. "
SZER, Magyar híradó:

Cigány Népfőiskola Miskolcon

"Ma délután kettőkor kezdődött annak a cigánynépfőiskolának a nyitótábora, melynek a Miskolc melletti oktatási központ ad otthont az elkövetkezendő egy éven keresztül. A Phralipe miskolci tagozatának kezdeményezésére a megyei Művelődési- és Módszertani Központ szervezte a főleg cigány fiatalok képzését elősegítő tanfolyamot. Ma olyan 17 és 30 év közöttiek hallgatnak előadásokat, akik valahol már vettek részt szervező munkában, vagy érzik a tenniakarást. "

Válasz a körkérdésre: nem engednek a taxisok (1. rész)

1990. október 27., szombat - Milyen megoldást tartanának elfogadhatónak, mely esetben bontanának blokádot; fölkészültek e arra, hogy - ha tovább tart a ,,szükségállapot,, - ellenük fordul a közhangulat? E kérdésekre kértek választ a nagyvárosokban az MTI megyei tudósítói a fuvarozók válaszra illetékes képviselőitől.


Tóth Tibor, a debreceni taxisok szóvivője: demonstrációjukat
mindaddig nem fejezik be, amíg a kormány a hétfői tárgyalásokig nem
függeszti fel az üzemanyagár emelést. Az állampolgárok hangulatáról
szólva kifejtette: szombaton Debrecenben a lakosság szimpátiáját,
támogatását tapasztalták, szerintük akkor váltnák ki a lakosság
haragját, ha levonulnának az utakról mielőtt a kormány teljesíti
követelésüket.

    Palotás Istvánnak, a Tempo taxi szegedi vezetőségi tagjának
véleménye: a kormány eddig a következő ,,fontos,, kérdésekkel
foglalkozott: saját fizetésének rendezése, új utcanévtáblák, új
címer, áremelés. Az üzemanyag árának emelése viszont ma már
politikai kérdéssé nőtte ki magát, s nemcsak a taxisok ügye a
sztrájk. A demonstrációt mindaddig nem szüntetik meg Szegeden, amíg
a kormány a taxisok, a nép által elfogadható kompromisszumot nem köt
a sztrájkolókkal. Elképzelhetetlennek tartják, hogy a lakosság akár
hosszan tartó demonstráció esetén is ellenük forduljon. Hiszen már
több a magánszemély a blokádokon, mint a fuvarozó; gondot inkább az
okoz, hogy egyes csomópontokon a lakosság önálló kezdeményezései
zavarják a szervezettséget, az egyeztetett programok irányítását.

    Rákóczi Ferenc, a sztrájkoló szolnoki taxisok és teherfuvarozók
képviselője: abban az esetebn szüntetnénk meg a 4-es számú főutat,
illetve a szolnoki Tisza-hidat érintő blokádot, ha a kormány 5o
forint körüli összegre csökkentené a csütörtökön életbe lépett
benziárakat. A népharagra oka éppen a kormány halogató, ezáltal időt
nyerő taktikája. Mindent elkövetnek annak érdekében, hogy
atrocitásokra és tisztességes sztrájkunkhoz méltatlan eseményekre ne
kerülhessen sor. (folyt. köv.)



1990. október 27., szombat 21:47


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Válasz a körkérdésre (2. rész)


Kamecz István, a miskolci demonstrációt szervező 10 miskolci
taxi társaság szóvivője: a kormány részéről az elfogadható ajánlat
az lenne, ha az üzemanyag ára nem a világpiaci árakhoz, hanem a
hazai jövedelmekhez alkalmazkodna. Szeretnék, ha kihagynák a
tudomásuk szerint 200 százalékos adókulcsot az árból, az elmaradó
hasznot építsék be bármilyen élvezeti cikk árába, olyan árba, ami
nem gyűrűzik tovább. Amennyiben pedig a közvélemény elpártol a
taxisoktól, és a demonstráció szervezői háttérbázis nélkül maradnak,
úgy nincs értelme a blokád további fenntartásának. Minden esetre
amíg élvezik a lakosság szimpátiáját, a miskolci taxisok s a
hozzájuk csatlakozó teherautóvezetők, és Volánbusz-vezetők nem adják
fel.

    Öt egri taxis társaság képviseletében Sóskuti László:
elfogadható megoldásnak csak a benzináremelés felfüggesztését
tartják, ebben az esetben egy órán belül föloldják a Heves megyei
székhely forgalmi blokádját. Természetesen tartanak attól, hogy a
demonstráció elhuzódása esetén a közhangulat ellenük fordulhat,
éppen ezért a tüntetés kezdetétől fogva szervezetten együttműködnek
a városi képviselő testülettel, s a körülményekhez képest mindent
megtesznek az alapellátás biztosítása érdekében. Szállítjuk az
egészségügyi, a kenyérgyári és a közműveknél dolgozókat, a temetőbe,
lakodalomba, családi eseményekre igyekvőket. Elsősorban ennek
köszönhető, hogy Egerben nem tanúsítanak velük szemben kirívóan
ingerült magatartást az emberek.

    Ferencz Zoltán, a Gábriel Taxi Nógrád megyei szervezetének
elnöke, a demonstráció fő szervezője: A blokádot akkor oldanánk fel,
ha a benzin árát legföljebb 10 forinttal emelnék. Az ígérgetéseket
nem hiszik el, a halogató javaslatok sem képeznek tárgyalási alapot.
Kompenzációt, benzinbónokat azért nem fogadunk el, mert a drágítás
nemcsak a fuvarozókat hozza lehetetlen helyzetbe. Ez nemcsak taxis
ügy. Tapasztalataik szerint a lakosság változatlanul szimpatizál
velük, kitartásra bíztatja őket. A tv-től elfogulatlan tájékoztatást
kérő petíciójukat Salgótarján valemennyi blokádpontján hangszóróval
olvasták be, s ezt az emberek megtapsolták. Az egyetértő hangulatnak
bizonyára az is oka, hogy a nógrádi megye székhelyen fegyelmezett a
sztrájk, nyugalom van, rendbontás nem történt, az ellátás
kiegyensúlyozott volt. Ha az emberek mégis ellenük fordulnának -C
amire nincsenek fölkészülve - kisebb területre vonulnánk vissza, de
nem adnák föl. (folyt. köv.)



1990. október 27., szombat 21:54


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Válasz a körkérdésre (3. rész)


Szentesi Zoltán, a mintegy 300 főnyi tatabányai kollektíva
megbízottja: a Komárom-Esztergom megye székhelyén élő, illetve
dolgozó fuvarosok a végsőkig, vagyis az áremelés felfüggesztéséig
kitartanak. Felelősségük tudatában csatlakoztak a blokádhoz,
elszántságukat az is motiválja, hogy ez a kormányintézkedés nemcsak
a fuvarosokat sújtja, hanem az ország minden lakosát. Ugyanakkor
elképzelhetőnek tartják, hogy az emberek közhangulata ellenük
fordul. Ezt elkerülendő engedélyezték például, hogy egyik társuk
saját autóbuszával könnyítse meg, hogy a beteg és az idős emberek
eljussanak a kórházakba, a templomokba. Emellett a tatabányai
egészségügyi, kereskedelmi és vendéglátóipari dolgozókat taxikkal
szállítják munkahelyükre, illetve otthonukba. Mindkét szolgáltatás
természetesen ingyenes.

    Varga László, a Székesfehérvári Közlekedési Ipartetület
társelnöke: a blokádot akkor ,,bontják le,,, ha a megegyezésig
felfüggeszik, vagy visszavonják a benzináremelésre tett
intézkedéseket. Egyelőre a lakosság nagymértékű szimpátiáját
tapasztalják, amennyiben a közhangulat mégis ellenük fordulna,
igyekeznének az indulatokat nagyon kulturáltan levezetni, az
embereket meggyőzni.

    Máté Péter fuvarozó, a szekszárdi demonstráció szervezőinek
nevében: szándékuk szerint mind addig blokád alatt tartják a
megyeszékhelyre bevezető összes utat, amíg a kormány teljes
egészében vissza nem vonja a benzin áremelést. A szekszárdi taxisok
és teherfuvarozók egyáltalán nem számítanak arra, hogy a közhangulat
ellenük fordulhat, mert mint mondták sokan felkeresték és kitartásra
bíztatták őket. (MTI)



1990. október 27., szombat 21:55


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD