Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 10.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége közleménye

"a zajló politikai események közepette nem jut elég figyelem sok fontos kérdésre, így a rokkantak ügyére sem. A kibontakozott piacgazdaság körülményei közepette a megszűnő munkahelyekről elsősorban egészségkárosodott emberek kerülnek utcára. "
SZER, Magyar híradó:

Cigány Népfőiskola Miskolcon

"Ma délután kettőkor kezdődött annak a cigánynépfőiskolának a nyitótábora, melynek a Miskolc melletti oktatási központ ad otthont az elkövetkezendő egy éven keresztül. A Phralipe miskolci tagozatának kezdeményezésére a megyei Művelődési- és Módszertani Központ szervezte a főleg cigány fiatalok képzését elősegítő tanfolyamot. Ma olyan 17 és 30 év közöttiek hallgatnak előadásokat, akik valahol már vettek részt szervező munkában, vagy érzik a tenniakarást. "

MDF - Közlekedési fórum (1. rész)

1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.


A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között
említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász,
a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési
szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta
szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó
ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok
vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte
alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés
helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek,
alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért
hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12
évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is
hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke
megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs
vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.

    A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő
szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához
tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a
vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést
szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási
forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora
rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges
pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai,
illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek
ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy
1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd
forintot kívánnak fejlesztésre költeni.

    A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik
mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat
területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a
következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az
M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás
körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot.
(folyt.köv.)



1990. augusztus 24., péntek 17:11


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


MDF - Közlekedési fórum (2. rész)


A hírközlés fejlesztéseként 1993 végéig félmillió új
telefon-előfizető bekapcsolására nyílik lehetőség, a felszabaduló
vonalakkal együtt mintegy 300 ezerrel nő a magánelőfizetők száma.

    Siklós Csaba kérdésekre válaszolva közölte: foglalkoznak a
magyarországi tranzit-repülőtér megvalósításának gondolatával,
azonban korántsem biztos, hogy az Nagykálló térségében épülne meg. A
készülő tanulmánytervből azonban csak akkor lehet valóság, ha a
külföldi tőke ,,beszáll,,. A tárca azt szeretné, ha az Útalap a
benzin árából származó bevételből 10 százalékkal részesülne, ebből
meg lehetne oldani a fenntartási költségeket. A Bécs-Budapest
gyorsvasút kiépítésével kapcsolatban a miniszter úgy fogalmazott,
hogy az új pályarendszer létesítésére beható tárgyalások folynak, az
új vasút azonban 15 milliárd schillingbe kerülne. A másik lehetséges
megoldás: a meglévő vasúti pálya átépítésével csatlakozni az európai
vasúthálózathoz. Ily módon a 160-200 kilométer/óra
,,sebességtűrésű,, pálya megépítése csak 2,5 milliárd schillingbe
kerül. A rádiótelefonos fejlesztésekre utalva kijelentette: a
kérdést a minisztérium mielőbb szeretné megnyugtató módon rendezni.
Az elképzelt fejlesztés a viták, botrányok után fél éves csúszással
megindulhat. (MTI)



1990. augusztus 24., péntek 17:13


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD