Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 10.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége közleménye

"a zajló politikai események közepette nem jut elég figyelem sok fontos kérdésre, így a rokkantak ügyére sem. A kibontakozott piacgazdaság körülményei közepette a megszűnő munkahelyekről elsősorban egészségkárosodott emberek kerülnek utcára. "
SZER, Magyar híradó:

Cigány Népfőiskola Miskolcon

"Ma délután kettőkor kezdődött annak a cigánynépfőiskolának a nyitótábora, melynek a Miskolc melletti oktatási központ ad otthont az elkövetkezendő egy éven keresztül. A Phralipe miskolci tagozatának kezdeményezésére a megyei Művelődési- és Módszertani Központ szervezte a főleg cigány fiatalok képzését elősegítő tanfolyamot. Ma olyan 17 és 30 év közöttiek hallgatnak előadásokat, akik valahol már vettek részt szervező munkában, vagy érzik a tenniakarást. "

Schönefeld - újabb részletek (lásd még:MTIK1030;1042)

Berlin, 1989. június 17. szombat (MTI-tud.) - Berlinben szombaton délután megerősítették, hogy ötven személy sértetlenül úszta meg az Interflug IL-62-es gépének szombaton reggel a schönefeldi repülőtéren bekövetkezett tragédiáját, a mentőalakulatok kora délutánig öt halottat emeltek ki a kiégett repülőgép roncsai közül, ám félő, hogy a halálos áldozatok száma még nem teljes.

Délután négy órakor közölt adatok szerint a Moszkva felé induló
IL-62 fedélzetén tartózkodó 113 ember közül ötvenen sérülés nélkül
tudták elhagyni a felszállás előtt váratlanul lefékező, a betonról a
fűves terepre gördülő majd kigyulladt és kettétört repülőgépet. A
mentők délutánig 39 sérültet, köztük 13 súlyos állapotban levő
személyt emeltek ki a gépből. A mentők feltételezése szerint a
kiégett IL-62 roncsai között várhatóan további halottak fekszenek,
így az áldozatok száma alighanem emelkedni fog.

    Időközben megkezdődött az előkerült fekete doboz adatainak
kivizsgálása, amelytől a szakértők pontos felvilágosítást remélnek a
katasztrófa okáról. Mint egy életben maradt utas elmondta, a gép
erőteljesen gyorsított, orra már a levegőben volt, amikor hírtelen
fékezni kezdett, lelassult. Az utasok erős rázkódást éreztek, majd
hirtelen nagyot rándult a repülőgép és törzse a hetedik üléssor
előtt kettévált. Ezután csaptak föl a lángok, amelyeknek tápot adott
a baleset során megrepedt baloldali szárnyból kiömlő kerozin.

    Az utaslista szerint a legtöbb utas NDK-állampolgár volt. Rajtuk
kívül 11 szovjet, két-két lengyel és olasz, valamint egy nepáli
állampolgár tartózkodott az IL-62 fedélzetén.

    Willi Stoph kormányfő utasítására Otto Arndt közlekedési
miniszter vezetésével kormánybizottság alakult a katasztrófa okának
kivizsgálására, a mentési munkálatok összehangolására. +++


1989. június 17., szombat 16:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD