|
|
|
|
Az Óbudai Hajógyár - 1. folyt.
|
Csakhogy a gyár bezárása is szóba került. Néhány hónappal ezelőtt a legnagyobb helyi főnök, Angyal Ádám a televízióban kijelentette, hogy el akarja adni a gyárat. A dolgozók nem maradtak tétlenek: tiltakozó leveleket küldtek a miniszterelnöknek és a pártvezetésnek. Nem szabad elfelejteni: az Óbudai Hajógyárban mintegy ezerháromszázan dolgozoknak. A gyár szinte teljesen a szovjet megrendelésektől függ. A hajókért cserébe szovjet Lada gépkocsik érkeznek Magyarországra. A Ladákat azonban nem az Óbudai Hajógyár kapja meg, hanem az állam. A magyar állam aztán egy önkényesen meghatározott összeget fizet a hajógyárnak. Így még azt is nehéz eldönteni, hogy a gyár nyereséges vagy pedig veszteséges? A munkások felteszik a kérdést: kinek a hibája, hogy a gyár a szovjet megrendelésektől függ? Mint mondják - jó minőségű termékeket készítenenk, és ha ez a gyár bezárja a kapuit, elvész a 160 éves gyártási hagyomány, és nem lesz Magyarországon olyan üzem, ahol a teljes hajót az utolsó csavarig helyben készítik.+++
1989. május 13., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|