|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Magyarországon élő iraki demokratikus ellenzékiek nyilatkozata
" Az iraki rezsim lábbal tiporja az emberi jogokat, a népet
állandó elnyomás alatt tartja, a kurd nép ellen pedig vegyi
fegyverekkel is irtó háborút folytat. Ezek után Kuvait megszállása
csak újabb bizonyítékkal szolgál Szaddám Huszein, véres kezű
diktátor veszélyes politikájáról, amely szöges ellentétben áll
népünk és a szomszédos népek érdekeivel.
"
SZER, Magyar híradó:
Szállított-e fegyvert Iraknak Magyarország?
"A magyar hadiipari tevékenység keretén belül valóban folyik,
folyt - legalábbis az elmúlt időszakban - különböző fegyverek
előállítása. Gyalogsági fegyverekre, rádiótechnikai,
híradástechnikai berendezésekre, hadtápfelszerelési cikkekre
gondolok. Elképzelhető, hogy ezek exportja valamilyen irányban - ez
szinte minden országnak természetes törekvése - hogy exportra
kerülnek - hiszen ezek jelentős bevételt jelentenek minden ország
számára. Azonban ezek a tranzakciók Honvédelmi Minisztérium
közreműködése nélkül zajlódnak le. Erről semmiféle formában a
Honvédelmi Minisztériumot nem kötelesek az exportengedéllyel
rendelkező vállalatok tájékoztatni.
- Az állam kell, hogy vállalja a felelősséget Magyarországon a
fegyvereladásokért, mert szabályozás tiltja, hogy olyan országokba
történjen fegyverexport, ahol háborús feszültség van."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési válságstáb Pécset
|
1990. augusztus 7., kedd - Az idegenforgalom által
előidézett közlekedési anarchia megfékezésére válságstábot
alakítottak Pécsett, a testület rendszeresen áttekinti a helyzetet
és enyhíteni próbál a kritikus állapotokon.
Pécs polgárai mind nehezebben tűrik el a jugoszláv autós bevásárlók meg-megújuló rohamait. Nem is elsősorban a várost ellepő gépkocsik tömege ellen zúgolódnak, habár a sokszáz, esetenként többezer jugoszláv jármű - már-már elviselhetetlen terhet ró az amúgy is zsúfolt történelmi belvárosra. Ami felháborítja a pécsi embereket, az a jugoszláv gépkocsivezetők gátlástalansága. Kevés kivételtől eltekintve semmibe veszik a közlekedési előírásokat, mintha Jugoszláviában nem ugyanazok a szabályok és jelzőtáblák volnának érvényben.
Egyre többször került sor tumultuózus jelenetekre a pécsi óvárosban, mert a jugoszláv autósok tilosban parkoltak, kapukat torlaszoltak el, mentőket szorítottak ki a kórházak elöl, járdákat foglaltak el, figyelmen kívül hagyták a behajtani tilos táblákat, erőszakosan előztek, túllépték a sebességhatárokat, és így tovább. Azt még több-kevesebb morgolódással elviselte a lakosság, hogy a Dráván túlról érkezett turisták miatt egyes árucikkekből időleges hiányok keletkeztek, az üzletek zsúfoltakká váltak, a pultok és a pénztárak előtti várakozási idő megsokszorozódottt, ám a vendégautósok által teremtett ,,balkáni állapotokat,, már nem hajlandók eltűrni.
A pécsi polgárok lidérces álma az olyan hétközi ünnep a szomszédos országban, amikor nálunk nyitva tartanak az üzletek. Az utóbbi időben - egymáshoz közel - két ilyen eset volt, s akkor a bevásárlásra érkezett jugoszláv autósok valósággal lerohanták a baranyai várost. Az özönvízszerűen áradó idegen gépkocsik miatt időről-időre megbénult a belváros közlekedése, pedig talpon volt minden ,,hadrafogható,, közelekedési rendőr és közterület felügyelő, mégis hiába volt a számtalan helyszíni bírságolás és a szabálytalanul várakozó autók elszállíttatása, valóságos közlekedési anarchia uralkodott városban. A most létrehozott válságstáb, ha a szükség úgy kívánja, már a város határában kezdi a forgalmat irányítani. Horvát-szerb nyelvű szórólapokon igyekszenek távolabbi szabad parkolókba terelni a délről áradó autófolyamot. Remélhetőleg sokat segít majd a tervezett városon kívüli nagy parkoló létrehozása, és a már épülő városszéli autós bevásárló központ megnyitása. (MTI)
1990. augusztus 7., kedd 12:07
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|