Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 07.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Magyarországon élő iraki demokratikus ellenzékiek nyilatkozata

" Az iraki rezsim lábbal tiporja az emberi jogokat, a népet állandó elnyomás alatt tartja, a kurd nép ellen pedig vegyi fegyverekkel is irtó háborút folytat. Ezek után Kuvait megszállása csak újabb bizonyítékkal szolgál Szaddám Huszein, véres kezű diktátor veszélyes politikájáról, amely szöges ellentétben áll népünk és a szomszédos népek érdekeivel. "
SZER, Magyar híradó:

Szállított-e fegyvert Iraknak Magyarország?

"A magyar hadiipari tevékenység keretén belül valóban folyik, folyt - legalábbis az elmúlt időszakban - különböző fegyverek előállítása. Gyalogsági fegyverekre, rádiótechnikai, híradástechnikai berendezésekre, hadtápfelszerelési cikkekre gondolok. Elképzelhető, hogy ezek exportja valamilyen irányban - ez szinte minden országnak természetes törekvése - hogy exportra kerülnek - hiszen ezek jelentős bevételt jelentenek minden ország számára. Azonban ezek a tranzakciók Honvédelmi Minisztérium közreműködése nélkül zajlódnak le. Erről semmiféle formában a Honvédelmi Minisztériumot nem kötelesek az exportengedéllyel rendelkező vállalatok tájékoztatni. - Az állam kell, hogy vállalja a felelősséget Magyarországon a fegyvereladásokért, mert szabályozás tiltja, hogy olyan országokba történjen fegyverexport, ahol háborús feszültség van."

Közlekedési válságstáb Pécset

1990. augusztus 7., kedd - Az idegenforgalom által előidézett közlekedési anarchia megfékezésére válságstábot alakítottak Pécsett, a testület rendszeresen áttekinti a helyzetet és enyhíteni próbál a kritikus állapotokon.


Pécs polgárai mind nehezebben tűrik el a jugoszláv autós
bevásárlók meg-megújuló rohamait. Nem is elsősorban a várost ellepő
gépkocsik tömege ellen zúgolódnak, habár a sokszáz, esetenként
többezer jugoszláv jármű - már-már elviselhetetlen terhet ró az
amúgy is zsúfolt történelmi belvárosra. Ami felháborítja a pécsi
embereket, az a jugoszláv gépkocsivezetők gátlástalansága. Kevés
kivételtől eltekintve semmibe veszik a közlekedési előírásokat,
mintha Jugoszláviában nem ugyanazok a szabályok és jelzőtáblák
volnának érvényben.

    Egyre többször került sor tumultuózus jelenetekre a pécsi
óvárosban, mert a jugoszláv autósok tilosban parkoltak, kapukat
torlaszoltak el, mentőket szorítottak ki a kórházak elöl, járdákat
foglaltak el, figyelmen kívül hagyták a behajtani tilos táblákat,
erőszakosan előztek, túllépték a sebességhatárokat, és így tovább.
Azt még több-kevesebb morgolódással elviselte a lakosság, hogy a
Dráván túlról érkezett turisták miatt egyes árucikkekből időleges
hiányok keletkeztek, az üzletek zsúfoltakká váltak, a pultok és a
pénztárak előtti várakozási idő megsokszorozódottt, ám a
vendégautósok által teremtett ,,balkáni állapotokat,, már nem
hajlandók eltűrni.

    A pécsi polgárok lidérces álma az olyan hétközi ünnep a
szomszédos országban, amikor nálunk nyitva tartanak az üzletek. Az
utóbbi időben - egymáshoz közel - két ilyen eset volt, s akkor a
bevásárlásra érkezett jugoszláv autósok valósággal lerohanták a
baranyai várost. Az özönvízszerűen áradó idegen gépkocsik miatt
időről-időre megbénult a belváros közlekedése, pedig talpon volt
minden ,,hadrafogható,, közelekedési rendőr és közterület felügyelő,
mégis hiába volt a számtalan helyszíni bírságolás és a
szabálytalanul várakozó autók elszállíttatása, valóságos közlekedési
anarchia uralkodott városban. A most létrehozott válságstáb, ha a
szükség úgy kívánja, már a város határában kezdi a forgalmat
irányítani. Horvát-szerb nyelvű szórólapokon igyekszenek távolabbi
szabad parkolókba terelni a délről áradó autófolyamot. Remélhetőleg
sokat segít majd a tervezett városon kívüli nagy parkoló
létrehozása, és a már épülő városszéli autós bevásárló központ
megnyitása. (MTI)



1990. augusztus 7., kedd 12:07


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD