|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Magyarországon élő iraki demokratikus ellenzékiek nyilatkozata
" Az iraki rezsim lábbal tiporja az emberi jogokat, a népet
állandó elnyomás alatt tartja, a kurd nép ellen pedig vegyi
fegyverekkel is irtó háborút folytat. Ezek után Kuvait megszállása
csak újabb bizonyítékkal szolgál Szaddám Huszein, véres kezű
diktátor veszélyes politikájáról, amely szöges ellentétben áll
népünk és a szomszédos népek érdekeivel.
"
SZER, Magyar híradó:
Szállított-e fegyvert Iraknak Magyarország?
"A magyar hadiipari tevékenység keretén belül valóban folyik,
folyt - legalábbis az elmúlt időszakban - különböző fegyverek
előállítása. Gyalogsági fegyverekre, rádiótechnikai,
híradástechnikai berendezésekre, hadtápfelszerelési cikkekre
gondolok. Elképzelhető, hogy ezek exportja valamilyen irányban - ez
szinte minden országnak természetes törekvése - hogy exportra
kerülnek - hiszen ezek jelentős bevételt jelentenek minden ország
számára. Azonban ezek a tranzakciók Honvédelmi Minisztérium
közreműködése nélkül zajlódnak le. Erről semmiféle formában a
Honvédelmi Minisztériumot nem kötelesek az exportengedéllyel
rendelkező vállalatok tájékoztatni.
- Az állam kell, hogy vállalja a felelősséget Magyarországon a
fegyvereladásokért, mert szabályozás tiltja, hogy olyan országokba
történjen fegyverexport, ahol háborús feszültség van."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél az Országgyűléshez (1. rész) (OS)
|
1989. június 23., péntek - Tisztelt Országgyűlés Mi, az alulírott szervezetek, üdvözöljük azt a szándékot, hogy a Parlament törvényben kívánja biztosítani a polgári szolgálat lehetőségét. Nem értünk viszont egyet a Honvédelmi törvény tervezett módosításának tartalmával. 1. Meggyőződésünk szerint a polgári szolgálat nem a katonai szolgálatot helyettesítő forma, hanem azzal egyenértékű, a Haza humanitárius szolgálata. A Honvédelmi Minisztérium értelmezését elutasító Jehova Tanúi kénytelenek lennének továbbra is börtönböntetést vállalni vallási meggyőződésük miatt 2. Amíg magyar katonák (ENSZ-megbizatáson kívül) külföldre vezényelhetőek, illetve a honvédségnek belső funkciója (például rendfenntartás) is van, a lelkiismereti indokkal egyenértékűnek kell elfogadni a politikai okokból történő katonai szolgálatmegtagadást. 3. A törvénytervezet nem ismeri el az állampolgár lelkiismereti fejlődésének lehetőségét és jogát. Így azokat, akiknek a katonai eskü letétele után változott meg a lelkiismeretük, újbóli behívásuk esetén börtönbüntetésre ítélnék. Ez ellentmond az alkotmányban is garantált törvény előtti egyenlőség elvének. 4. Tiltakozunk az ellen, hogy az egyhuzamban letöltendő polgári szolgálat időtartama a sor- és tartalékos katonai szolgálat időtartamának számtani összege leggyen Javasoljuk, hogy a polgári szolgálat is két részből álljon és a második időszak legyen tartalék jellegű. Így természeti katasztrófa esetén a károk csökkentésére és az újjáépítésre igénybe lehet venni a tartalékos polgári szolgálattevőket. Amennyiben a Tisztelt Ház mégis az egyhuzamban letöltendő polgári szolgálat mellett dönt, úgy az ne legyen 22 hónapnál hosszabb Mindezek alapján kérjük a Tisztelt Országgyűlést, hogy ne fogadja el a Honvédelmi törvény módosításának jelenlegi tervezetét, hanem vizsgálja meg azt a lehetőséget, hogy az alkotmány az általános honvédelmi kötelezettség helyett a Nemzet szolgálatának kötelezettségét írja elő, s a fentiek figyelembevételével alkosson törvényt a Nemzet szolgálatáról, amely - biztosítja, hogy az állampolgárok alanyi jogon választhatnak a katonai és polgári szolgálat között; - garantálja a választás szabadságát békében és háborúban egyaránt, és azt nem köti időponthoz; - a polgári szolgálat időtartamát, összhangban a katonai szolgálattal, két időszakra bontja, és azt a katonai szolgálat időtartamának 1,2-szeresében maximálja. (folyt.köv.)
1989. június 23., péntek 18:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|