|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Magyarországon élő iraki demokratikus ellenzékiek nyilatkozata
" Az iraki rezsim lábbal tiporja az emberi jogokat, a népet
állandó elnyomás alatt tartja, a kurd nép ellen pedig vegyi
fegyverekkel is irtó háborút folytat. Ezek után Kuvait megszállása
csak újabb bizonyítékkal szolgál Szaddám Huszein, véres kezű
diktátor veszélyes politikájáról, amely szöges ellentétben áll
népünk és a szomszédos népek érdekeivel.
"
SZER, Magyar híradó:
Szállított-e fegyvert Iraknak Magyarország?
"A magyar hadiipari tevékenység keretén belül valóban folyik,
folyt - legalábbis az elmúlt időszakban - különböző fegyverek
előállítása. Gyalogsági fegyverekre, rádiótechnikai,
híradástechnikai berendezésekre, hadtápfelszerelési cikkekre
gondolok. Elképzelhető, hogy ezek exportja valamilyen irányban - ez
szinte minden országnak természetes törekvése - hogy exportra
kerülnek - hiszen ezek jelentős bevételt jelentenek minden ország
számára. Azonban ezek a tranzakciók Honvédelmi Minisztérium
közreműködése nélkül zajlódnak le. Erről semmiféle formában a
Honvédelmi Minisztériumot nem kötelesek az exportengedéllyel
rendelkező vállalatok tájékoztatni.
- Az állam kell, hogy vállalja a felelősséget Magyarországon a
fegyvereladásokért, mert szabályozás tiltja, hogy olyan országokba
történjen fegyverexport, ahol háborús feszültség van."
|
|
|
|
|
|
|
Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza
|
1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút
14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi
6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh
Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek
elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló
beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A
költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú
Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló
több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében
létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part
ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom
szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az
ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a
Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják
mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről
is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa,
műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.
A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában, több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt keverék.
A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás, novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)
1990. szeptember 16., vasárnap 14:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|