|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, A munka világa:
Ne egymás ellen - mégegyszer a munkástanácsokról
"A többségi akarat önmagában kevés a törekvések, szándékok
végrehajtásához és a tovaszaladt egy esztendő tapasztalatai,
tanulságai azt bizonyítják, hogy az úgynevezett paternalista,
atyáskodó társadalom négy évtized alatt formálódott és megkövesedett
szokásait képtelenség sietve odébb lökni. Pedig a felszámolásra
ítélt vállalatok sokasodása, a pénzügyi csődök gyarapodása, a
létgondok szélesedése arra figyelmeztet, hogy ajánlatos lenne
kipróbálni az önigazgatás előnyeit, hátrányait.
Kétségtelen, akadnak zavaros ötletek, ostoba jelszavak szintjén
fogalmazott követelések, de ezek még mindig rokonszenvesebbek, mint
a kísérletet támadók érvelései, a piacgazdasági fejlődést féltők
magyarázkodásai. Hiszen ha alaposan viszgáljuk az elemzések
szövegeit, rögtön észrevehetjük, hogy kik és főleg miért védelmezik
a dolgozó részvételtől a jelenlegi vezetést a gyárak, üzemek,
vállalatok irányítását.
"
|
|
|
|
|
|
|
Új közlekedés- és hírközléspolitikai elképzelések (1. rész)
|
1990. augusztus 5., vasárnap - Készülőben van - és várhatóan
a jövő év elején az ország asztalára is kerül - az az új közlekedés-
és hírközléspolitikai csomagterv, amelynek néhány gondolatát a
napokban tette közzé a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi
Minisztérium.
A tervezet a közlekedésről szólva megállapítja: a jelenleg még érvényben lévő, 1968-ban elfogadott, majd 1979-ben megerősített és kis mértékben módosított közlekedéspolitikai koncepció már régen elavult. Az új koncepció kidolgozásának szükségességét azonban nem csak ez a tény indokolja, hanem az is, hogy a közlekedés területén az elmúlt években több alapvető változás is bekövetkezett. Emellett új meghatározó a folyamatban lévő rendszerváltás, valamint az 1992 után kialakuló egységes nyugat-európai piac.
A megváltozott feltételek között az első helyen mindenképpen a környezetvédelmet kell megemlíteni. Az új fejlesztésekkor egyre nagyobb hangsúlyt kapnak majd a környezetkímélő megoldások, a túlterhelt, és fokozottan környezetszennyező közúti közlekedéssel szemben nagyobb figyelmet szentelnek a vasúti, a vízi és a tömegközlekedés támogatásának. A teherfuvarozásban - a lehetőség szerint külföldi működőtőke bevonásával - mihamarabb meg kell kezdeni azoknak a közúti-vasúti, illetve közúti-vízi átrakó létesítményeknek a kiépítését valamint speciális járművek beszerzését, amelyek kombinált szállítást tesznek lehetővé. Az úthálózat fejlesztésénél is a szemléletmód megváltoztatására van szükség. Az eddigiekkel ellentétben környezetvédelmi beruházásnak is kell tekinteni az összefüggő magyarországi autópálya megépítését, mivel azon a közúti forgalom jelentős hányada egyenletes sebességgel és a településeken kívül - tehát kétszeresen környezetkímélő módon - bonyolódhat le.
A másik fontos változás az önkormányzatok szerepének növekedése. Fokozatosan ki kell alakítani azt a gazdasági környezetet, amely lehetővé teszi, hogy a helyi és területi önkormányzatok valódi gazdáivá váljanak területük közlekedésének és a minisztérium jogkörében csak a közlekedéspolitika általános irányítása, valamint a törzshálózat egysége érdekében elengedhetetlenül szükséges kezelői feladatok maradjanak. (folyt.köv.)
1990. augusztus 4., szombat 16:13
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|