|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZMP tiltakozása
"A Munkáspárt felhábordását fejezi ki Kéri
Kálmán képviselő kijelentése miatt, amely meghamisítja a múltat,
rágalmazza a Szovjetuniót, semmibe veszi az antifasiszta harc
értékeit. A Munkáspárt elvárja, hogy az Országgyűlés és a kormány
hivatalosan foglaljon állást a kijeletéssel kapcsolatban
."
SZER, Forgószínpad:
Bűnözés Észak-Magyarországon
"Amíg két éve még azt jósolgatták bűnügyi szakemberek, hogy az
évi bűncselekmények száma egyhamar nem éri el a bűvösnek hitt és
mondott 200 ezres határt, addig a tények mást mutatnak: az alvilág
hamar kijózanította a túlzottan optimistákat, s már tavaly is több
mint 250 ezer bűntettet követtek el hazánkban.
A számok Nógrádban is meredeken húznak felfelé. Csak betöréses
lopás annyi történt például idén az első öt hónapban, mint tavaly
egész évben. Ezt már kezdik, ha nem is megszokni, de elviselni a
nógrádiak.
Sokkal felháborítobb viszont, hogy sorra ölnek meg, vernek
félholtra idős, olykor magatehetetlen embereket - szinte semmiért.
"
|
|
|
|
|
|
|
Az M0-ás autópálya környezetvédelme
|
1989. november 9., csütörtök - A magyarországi autópályák közül az M0-ás épülő, mintegy 30 kilométeres szakaszán tervezték meg eddig a legkorszerűbb módon a környezet védelmét, legalábbis ez tűnik ki mindabból, amit az UVATERV szakértője mondott el csütörtökön a MTESZ székházában ahol a Közlekedéstudományi Egyesület rendezvényén. Ezen ismertették azokat az elképzeléseket és megvalósult terveket, amelyek az M0-ás autópálya környezetkárosító hatásaitól védik az embert és a természetet.
A szakemberek a környezetvédelem érdekében több helyen zajvédő falat építenek az autópálya nyomvonalán, hogy ezzel csökkentsék a zajszintet. Mindennek főként ott van jelentősége, ahol az autópálya lakott területek mellett, illetve azon keresztül halad. A zajvédő falat elsősorban a még tervezés alatt álló úgynevezett budai szakaszon alkalmazzák, ahol az autópálya a XII. kerület déli részén, Diósdon és Törökbálinton halad keresztül. Itt a védelem érdekében erdősávokat is telepítenek, ezzel is fokozva a ,,zajszűrést,,. A szántóföldek védelmét szintén erdősávok telepítésével oldják meg. A Csepel-szigeten a csapadékvizet is zárt rendszerben vezetik el az autópályáról, mivel ez a terület természetileg olyan értékes, hogy semmiféle károsodás nem engedhető meg; márcsak azért sem, mivel itt találhatók a Fővárosi Vízművek kútjai is. Ez lesz Magyarországon az első olyan gyorsforgalmi útszakasz, melynek építésénél figyelembe vették a komplex környezetvédelmi szempontokat. (MTI)
1989. november 9., csütörtök 14:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|