|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Forgószínpad:
Újévi publicisztika
"... már Európa kezdetén
mi voltunk a legjobb kereskedők hiszen ugyan ki csinált még egy
olyan jó üzletet, hogy egy fehér lóval megvette az egész
Kárpát-medencét, vagy hogy elsők voltunk a harc arcvonalban is,
hiszen rajtunk fogyott el a szuflája töröknek, tatárnak, de
hivatkozna akár Jedlik Ányosra, akár Semmelweisre, stb. De mi ez az
orgánum sem vagyunk.
Az viszont kétségtelen, hogy időnként élenjárunk valamiben.
Talán még abba a "bizonyosba" is mi lépünk be először. No de sebaj,
hiszen az szerencsét is jelenthet a babona szerint. Elvitathatalan
tény viszont, ha csak az utóbbi hónapokat nézzük, hogy mi rugtuk ki
először az Európát bejáró éhes kísértetet. "
|
|
|
|
|
|
|
A mozdonyvezetők utolsó pillanatig készek a megegyezésre
|
1990. december 29. szombat - A mozdonyvezetők ragaszkodnak a
29 százalékos béremeléshez, nem fogadják el a MÁV Vezérigazgatóság
által felajánlott 25 százalékos emelést. Amennyiben 31-én éjfélig
nem tudnak megegyezni, akkor 1991. január 2-án reggel 5 órától
kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak - mondta Németh László a
Mozdonyvezetők Szakszervezetének alelnöke a szombaton tartott
budapesti sajtótájékoztatón. Véleményük szerint 1991-ben jelentősen
csökkenni fog a mozdonyvezetők túlóráinak száma, emiatt a
vezérigazgatóság által ajánlott 25 százalékos emelés valójában csak
20 százélékkal növelné meg havi keresetüket. Ezért a túlóra
csökkenés ellensúlyozására kérik a 29 százalékos alapbér emelést. A
szakszervezet vezetői úgy gondolják, hogy a MÁV a csökkenő jövő évi
túlórakeret terhére tudná teljesíteni a 29 százalékos alapbér
követelést.
Az előzményekről Németh László elmondta: október közepén a szakszervezet elkészített és eljuttatott egy tárgyalási javaslatot a vezérigazgatóságra. Ebben megfogalmazták a béremelési követelésüket, garanciát kértek arra, hogy 1991-ben mozdonyvezetőket nem bocsát el a MÁV, valamint egy új kollektív szerződés megkötésére is javaslatot tettek. Többszöri sürgetés és levélváltás után november végén ült tárgyalóasztalhoz a két fél. Ennek eredményeképpen részben a foglalkoztatás, részben az új kollektív szerződés kérdésében megegyezés született. A MÁV a következő évben - az alelnök ismeretei szerint - 12 ezer főt kíván elbocsátani, ami nem érinti a mozdonyvezetőket. Új kollektív szerződés megkötésére pedig - az egyeztető tárgyalások után - január végén kerül sor. (MTI)
1990. december 29., szombat 16:29
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|