|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP nyilatkozata
"... a Független Kisgazdapárt az ország kényes
pénzügyi egyensúlyáért és kormányozhatóságáért érzett felelősségtől
vezérelve a teljes rendszerváltás összes nehézségeit figyelembe véve
országgyűlési képviselőinek azt ajánlja, esetleges ellenvéleményüket
félretéve a koalíciós vállalástól vezéreltetve szavazzák meg a
költségvetést.
"
SZER, Forgószínpad:
A stradivari titka
"Stradivari saját fiai, Francesco és Omobono, akik 1737-ben
átvették apjuk Antonio örökségét, sem tudtak olyan mesterműveket
kreálni mint apjuk. Sőt, mondják a szakértők, maga Antonio
Stradivari sem volna képes ma ugyanolyan hegedűket előállítani, mint
amilyeneket a XVII. és XVIII. század fordulója körül készített
Cremonában.
A művészi hegedűk fővárosának levegőjét is megrontotta a szmog.
A fa minősége sem az, ami Stradivari idejében volt, és sok egyéb
alapvető körülmény is megváltozott. "
|
|
|
|
|
|
|
Hogyan született az év terméke? (1.rész)
|
Tokió, 1990 december 29. szombat (MTI-Panoráma) - Japánban
előszeretettel puhatolják ki a vállalatok a fogyasztók igényeit
mielőtt egy új terméket piacra dobnak. A Sony már jóideje szakított
ezsel a hagyománnyal, mert úgy véli, semmi értelme a kérdezgetésnek,
ha a vállalat olyan portékát kínál, amit az utca embere még csak
elképzelni sem tud. Márpedig több Sony gyártmány ilyen újdonság:
annak idején a Walkman-nal, néhány éve pedig a Handycam-mal, a
táskában elhelyezhető videokamerával lepte meg a világot.
Az idei év japán terméklista első helyezettjének, a mini videokamerának az elkészítésére néhány éve kapott a megbízást a Sony fejlesztője, Kono Takasi. Maga is meglepődött a megbízás képtelenségen: készítsen az akkoriban ismert gyártmányokhoz képest negyedakkora videokamerát. Lehetetlenre nem érdemes vállalkozni - mondták is akkor az ismerősei. Tizennyolc hónapot kapott a vezetőségtől, hogy véghezvigye a Handycam-tervet, összpontosítsa egy célra, ahogyan az Japánban szokásos a vállalati erőket, a mikrochipek terén elért technológiát, na meg a fejlesztésre szánt dollármilliókat.
Ma már a Handycam harmadik generációs változatai vannak a piacon és eddig összesen 1 milliót sikerült eladni belőlük. De hogyan is indult a legolcsóbb változatában 800 dollárba kerülő félkilónyi masina kifejlesztése? A nyolcvanas években jött az ötlet, hogy az üdülni induló embereknek ne kelljen a kofferek mellé még a súlyos felvevőt is cipelniök, szóval marokra fogható portékát kellett kitalálniok, - hogy a méretét a felére csökkentsük, ezt még úgy-ahogyan el lehetett képzelni, dehogy a negyedére és mindezt a kitűzött tizennyolc hónap alatt, ez már teljesen kilátástalannak látszott - emlékezett vissza Kono a kezdetekre. Jószerével csak egyetlen alkatrész állt készen, a 8 milliméteres videoszalag, amit a Sony 1985-ben fejlesztett ki. De mi lesz a többi alkatrésszel, azzal a 2200 egységgel, amelynek mindegyikét az egynegyedére kellett lefaragni? Eddig nem használatos miniatürizált forgó érzéklőfejet kellett szerkeszteni, tökéletes pontosságút és drasztikusan kisebbíteni az integrált áramköröket is. E bonyolult technikai újdonságok mellett már gyerekjáték volt megoldani, hogy a Handycam programhoz nagy titkokban meghívott 120 alvállalkozó is a megfelelő méretre kicsinyítse a maga mechanikus alkatrészét. (folyt.)
1990. december 29., szombat 12:16
|
Vissza »
|
|
Hogyan született az év terméke? (2.rész)
|
A legnehezebb problémák jött a videokamera fej lesztés legkönnyebb része: akárcsak a legó játékot, ezernyi csöpp alkatrészből kellett összeállítani a kamerát. Mondani sem kell, számítógépet használtak a tervezéshez. Szorított persze a határidő. A Sonynál az új gyártmány formatervezését rendszerint akkor kezdik el, amikor már az alkatrészek 95 százaléka rendelkezésre áll, ezúttal mindössze 65 százalékkal játszhatták el a ,,legó játékot,,. A gyártás beindítása előtt még nyolc hónappal hiányzott például a beépítendő mini-mikrofon, amit azonban hamarosan elkészítették a fejlesztő mérnökök.
A sikersztori indulásának következő fázisai Japánban már rutinfeladatnak számítanak. Márcsak sorozatban kellett gyártani azt, amit a tervezőasztalon kiagyaltak. A vállalat nagojai összeszerelőüzemet szemeltek ki a gyártásra, a piackutatókat pedig megbízták azzal, hogy Japán egyik legnépszerűbb színésznőjével népszerűsítsék az eladdig teljesen ismeretlen videokészüléket. A sztár egy repülőn utazva kapja elő táskájából a Handycam-at - ez volt az első reklámja a videopiacot megújító kamerának. Tavaly júniusban került az termék az üzletekbe, egyidejűleg a japán és az amerikai piacon. A Handycam kitalálóit a siker nem tölti el önelégültséggel, sajnálják, hogy a készülék egyelőre csak japán útlevél méretű, ez ugyanis az amerikai útlevélnél valamivel nagyobb és már az újabb fejlesztéseken törik a fejüket. A Sony-nál azt vallják, hogy nincs tökéletes termék, valamit mindegyiken lehet még javítani.+++
Marton János (Tokió) - MTI-Panoráma
1990. december 29., szombat 12:17
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|